آفتاب

تسلیم شدن 12 تروریست به ارتش پاکستان

تسلیم شدن 12 تروریست به ارتش پاکستان

اسلام آباد - ایرنا - ارتش پاکستان اعلام کرد: در جریان عملیات نظامی روز چهارشنبه در منطقه قبیله ای ˈوزیرستان شمالیˈ در شمال غرب پاکستان 12 تروریست تسلیم نیروهای ارتش این کشور شدند.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی فرماندهی ارتش پاکستان در بیانیه ای افزود: حملات امروز هوایی و زمینی نیروهای ارتش علیه مواضع شبه نظامیان در بخش های مختلف وزیرستان شمالی منجر به هلاکت 13 تروریست و منهدم شدن پنج مخفی گاه این عناصر شد.

در این بیانیه آمدهاست: محاصره مخفیگاه های شبه نظامیان توسط نیروهای زمینی سبب شد تا 12 تروریست سلاح های خود را به زمین گذاشته و در برابر نیروهای امنیتی تسلیم شوند.

منابع خبری نوشتند: نیروهای امنیتی پاکستان از زمین و هوا مواضع تروریست ها را به طور کامل به محاصره در آورده و تلاش شبه نظامیان برای متواری شدن از منطقه با شکست همراه بوده است.

پس از حمله خونین شبه نظامیان طالبان و ازبک به فرودگاه بین المللی شهر بندری ˈکراچیˈ مرکز ایالت سند در جنوب پاکستان، دولت اسلام آباد ادامه گفت وگوهای صلح با طالبان را به پایان داد و ارتش نیز حملات گسترده ای را علیه تروریست ها در مناطق قبایلی این کشور آغاز کرد.

مقام های نظامی پاکستان پیشتر گفتند: در حملات گسترده نیروهای پاکستان در 10 روز گذشته در بخش های مختلف وزیرستان شمالی بیش از 250 تروریست ازجمله شبه نظامیان خارجی کشته شدند.

عملیات نظامی نیروهای پاکستانی علیه تروریست های طالبان و شبه نظامیان خارجی درحالی ادامه می یابد که درحال حاضر هزاران نفر از ساکنان محلی در وزیرستان شمالی برای درامان ماندن از این عملیات متعدد، به بخشهای مختلف ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان نقل مکان کرده اند.

آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد: بنا بر اطلاعاتی که از سوی دولت پاکستان ارایه شده بر اثر عملیات نیروهای ارتش این کشور علیه شبه نظامیان در منطقه وزیرستان شمالی بیش از 400 هزار نفر از ساکنان این منطقه آواره شده اند.

نماینده دبیرکل سازمان ملل در پاکستان اعلام کرد که در حال رایزنی با مقامات اسلام آباد به منظور امداد رسانی به آوارگان وزیرستان شمالی است.

آساق ** ا.ر**1010
کد N359173

وبگردی