آفتاب

کره شمالی فیلم هالیوودی "توطئه" را اعلام جنگ علیه خود خواند

کره شمالی فیلم هالیوودی "توطئه" را اعلام جنگ علیه خود خواند

سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی با هشدار به واشنگتن پخش فیلم کمدی آمریکایی درباره توطئه ترور رهبر کره شمالی را یک اقدام جنگی علیه خود محسوب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی در اظهاراتی که به نقل از وی در رسانه‌های دولتی کره شمالی منتشر شد گفت: اگر دولت آمریکا جلوی انتشار این فیلم را نگیرد، با واکنش تلافی‌جویانه جدی و بی‌رحمانه پیونگ‌یانگ مواجه خواهد شد.

سخنگوی کره شمالی به نام این فیلم اشاره‌ای نکرد و صراحتا اشاره وی به یک فیلم تحت عنوان "مصاحبه" است که در آن یک مجری تلویزیونی قصد دارد با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی مصاحبه کند و در این راستا سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) ماموریت ترور کیم جونگ اون را به او محول می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی در این زمینه عنوان کرد: حماقت تحریک‌آمیز و بی‌محابای آمریکا در به کارگیری یک فیلمساز تبهکار به منظور به تصویر کشیدن ترور رهبری کره شمالی، موجب به وجود آمدن فوران نفرت و خشم در میان مردم و سربازان کره شمالی شده است.

وی تاکید کرد: انتشار این فیلم یک اقدام جنگی تلقی شده که ما هرگز آن را تحمل نخواهیم کرد.

این فیلم توسط جیمز فرانکو و سث روگن و با نام "مصاحبه" ساخته شده. در این فیلم، فرانکو و روگن نقش یک میزبان برنامه تلویزیونی و یک تهیه کننده را ایفا می‌کنند که برای مصاحبه با کیم جونگ اون انتخاب شده‌اند. نقش رهبر کره شمالی را راندال پارک، بازیگر آمریکایی متولد کره ایفا می‌کند.

لیزی کاپلان، بازیگر نقش جاسوس در این فیلم با اعلام اینکه کره شمالی خطرناک ترین کشور در دنیا است، گفت: کیم جونگ اون باید متوقف شود چرا که مردمش هر آنچه را که او می‌گوید باور دارند.

کیم میونگ چول، سخنگوی غیررسمی پیونگ یانگ و مدیر اجرایی مرکز صلح کره شمالی – آمریکا با ابراز ناامیدی از تولید این فیلم گفت: توطئه ترور در فیلم مصاحبه نشانگر یک سیاست خارجی درمانده است این کنایه و دو پهلوگویی ویژه و خاص در روند داستان وجود دارد و نشان دهنده استیصال دولت و جامعه آمریکاست. فیلم درباره ترور یک رهبر خارجی بازتابی از آن چیزی است که آمریکا در افغانستان،‌عراق، سوریه و اوکراین انجام داده است و ما را به یاد ترور جان اف کندی، رئیس جمهور پیشین آمریکا و سایر آمریکایی‌ها می‌اندازد.

وی افزود:‌ ترورهای سیاسی آمریکا باید باعث نگرانی باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا شود. در حقیقت اوباما باید مراقب باشد، ارتش ایالات متحده می‌خواهد او را هم بکشد.

سخنگوی غیر رسمی دولت پیونگ یانگ افزود: سری فیلم‌های جیمز باند شخصیت‌های خوبی دارد و این فیلم‌ها بیشتر لذت بخش هستند. فیلم مصاحبه ساخته آمریکا را نمی‌توان با فیلم‌های انگلیسی که واقع گرایانه و بهتر هستند، مقایسه کرد.

انتهای پیام

کد N359031

وبگردی