آفتاب

بروجردی: مقابله قاطع با تروریست ها بهترین روش برای حل بحران عراق است

بروجردی: مقابله قاطع با تروریست ها بهترین روش برای حل بحران عراق است

تهران - ایرنا - رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن حمله تروریست ها به عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران تصمیم دولت و ملت این کشور در مقابله قاطع با تروریست ها و اعاده آرامش به عراق را بهترین روش برای حل این بحران می داند.

به گزارش ایرنا از اداره کل اخبار و رسانه های گروهی مجلس، «علاءالدین بروجردی» روز چهارشنبه در دیدار خانم «اودیل سوگ» معاون کمیسیون امور خارجه مجلس فرانسه و هیات پارلمانی این کشور افزود: شورای امنیت سازمان ملل متحد با پی بردن به ماهیت تروریستی این گروه ها حملات آنان را به ملت عراق محکوم و از ملت عراق حمایت کرده است.

وی همچنین با یادآوری روند مذاکرات ایران و گروه 1+5 و برداشت نادرست کشورهای غربی در مورد بازداشتن ایران از حق خود در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای به وسیله ابزار تحریم و فشار گفت: جمهوری اسلامی ایران بر حفظ دستاوردهای علمی و حقوق هسته ای صلح آمیز خود در این مذاکرات تاکید دارد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: مذاکرات هسته ای ایران به نقاط حساسی رسیده و درک صحیح از واقعیات به طرفین کمک می کند تا به توافق جامع و پایدار حول این موضوع دست یابند.

بروجردی با تاکید بر ضرورت انجام دیدارهای پارلمانی به منظور افزایش درک متقابل از مسایل پیش روی دو کشور اظهارداشت: ایران و فرانسه از ظرفیت های سیاسی فراوانی برای اثرگذاری در تحولات منطقه ای و بین المللی برخوردار هستند و همین امر می تواند بستر همکاری و تعامل سازنده میان دو کشور قرار گیرد.

وی افزود: تعامل سازنده بر اساس احترام متقابل، منافع مشترک و عدم دخالت در امورداخلی مبنای روابط جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها است و در همین راستا مجلس شورای اسلامی و کمیسیون های تخصصی آمادگی لازم را برای توسعه روابط خود با مجلس ملی فرانسه دارد.



**فرانسه از بروجردی برای سفر به این کشور دعوت کرد

خانم اودیل سوگ معاون کمیسیون امور خارجه مجلس ملی فرانسه نیز در این دیدار دعوتنامه رییس کمیسیون امور خارجه مجلس ملی فرانسه از بروجردی برای سفر به این کشور را تقدیم وی کرد.

خانم الیزابت گیگو رییس کمیسیون امور خارجه مجلس ملی فرانسه در این دعوت نامه بر اهمیت سفر بروجردی برای تحکیم همکاری های دو جانبه و ایجاد درک متقابل نسبت به مواضع و دیدگاه های دو کشور در مورد مسایل گوناگون منطقه ای و بین المللی تاکید کرده است.

سیام**2025
کد N358819

وبگردی