آفتاب

ایتالیا آدم ربایی ها در نیجریه را محکوم کرد

ایتالیا آدم ربایی ها در نیجریه را محکوم کرد

رم - ایرنا- ˈفدریکا موگرینیˈ وزیر خارجه ایتالیا ربوده شدن90 تن از زنان، دختران و کودکان نیجریه ای توسط گروه تروریستی بوکوحرام درشمال شرق نیجریه را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، وزیرخارجه ایتالیا در بیانیه ای اعلام کرد:ˈ ضربه زدن به کودکان، جوانان و مادران به معنی ضربه زدن به تمام کشور و تحت تاثیر قرار دادن آینده آن است. ˈ

وی افزود: ˈجامعه بین المللی به حرکت درآمده و از تلاش های ˈگودلاکˈ رییس جمهوری نیجریه حمایت می کند. اما همراه با اقدامات سیاسی برای مقابله با افراط گرایی در تمام جهان، باید از کمپین ترویج حقوق بشر بویژه حقوق زنان و حق تحصیل نیز پشتیبانی کرد.

موگرینی گفت: تنها در زمینه فرهنگی و با ترویج یک توسعه پایدار می توان ریشه جنبش های افراطی را هر جایی که باشد، واقعا خشک کرد.

ایتالیا هفته های اخیر در سازمان ملل و اتحادیه اروپا از گنجانده شدن ˈبوکوحرامˈ در فهرست سازمان های تروریستی که مورد تحریم بین المللی قرار دارند، پشتیبانی کرده است.

در پی ربوده شدن 200 دانش آموز دبیرستانی در آوریل گذشته که هنوز در دست این گروه تروریستی است، به تازگی نیز بیش از60 زن و کودک در شمال شرق و همچنین 31 دختر دیگر در همان منطقه در نیجریه ربوده شده اند.

دولت نیجریه که هنوز موفق به آزاد کردن دانش آموزان نشده است، حملات خود را به این گروه تروریستی ادامه داده و در یک حمله هوایی بیش از70 تن از اعضای گروه تروریستی بوکوحرام را به هلاکت رساند. در پی حمله افراط گرایان به دهکده های مختلف نزدیک به ˈچیبوکˈ که منجر به کشته شدن 40 تن شد، نیروی هوایی نیجریه یکشنبه گذشته اقدام به این حمله هوایی کرد.

دولت کامرون نیز دو هزار نیروی خود را در شمال کشور برای مقابله با نفوذ بوکوحرام از طریق مرز با نیجریه بکار گرفته است.

اروپام ** 2171 **1561 ** 1064
کد N358456

وبگردی