آفتاب
انصاری‌راد در گفت‌وگو با ایلنا:| 180093

صدا و سیما باید منعكس كننده صدای همه ملت و اندیشه همه جناح‌ها باشد

صدا و سیما باید منعكس كننده صدای همه ملت و اندیشه همه جناح‌ها باشد

وقتی به تعبیر امام و رهبری و همه مسئولان، کشور متعلق به مردم و صدا و سیما نیز از آنِ مردم است، آیا همه صداهایی که در جناح‌های مختلف کشور وجود دارد، در صدا و سیما منعکس می‌شود.

یك فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاكید كرد: در سازمان صدا و سیما نباید هیچ فرد و یا اندیشه‌ای متهم و یا حتی نقد شود بدون اینکه فرصت پاسخگویی به آن فرد داده شود. این سازمان باید منعکس‌کننده همه صداهای مملکت باشد، چراکه ملت ما دیگر تهمت و محکومیت‌های یک طرفه را مجاز نمی‌داند.

حجت الاسلام حسین انصاری‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به عملکرد قوه قضاییه در هفته بزرگداشت این قوه یادآور شد: مهمترین شاخص برای صحت و سلامت یک مدیریت چه در قوه قضاییه و چه در سایر قوا اعتماد مردم به اجرای قانون و عدالت در آن دستگاه است.

وی افزود: وقتی مردم به اینکه قوه قضاییه واقعا قانون و عدالت را اجرا می‌کند اعتماد کنند و بدانند که مسائل در چارچوب کارشناسی و مدیریت دقیق انجام می‌شود عملکرد قوه قضاییه مورد تایید قرار می‌گیرد. اما اگر مردم در این خصوص دچار شک و تردید شوند و جامعه این مسئله را نپذیرد که قانون به درستی اجرا می‌شود یعنی یک جای کار معیوب است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: در جامعه ما که بر پایه مردم‌سالاری اداره می‌شود در حقیقت تمام مسئولان کشور بر اساس قانون اساسی و با اراده مردم سر کار می‌آیند پس باید اعتماد مردم را نیز داشته باشند.

انصاری‌راد تاکید کرد: مردم ما به خوبی آنچه را که در چارچوب عدالت انجام می‌گیرد حس می‌کنند چراکه عدالت به شکل مستقیم با زندگی مردم سر و کار دارد.

وی افزود: حیات و آبروی مردم در گرو قوه قضاییه است. اگر این قوه معتقد است که در همین جهت حرکت کرده پس نباید جای نگرانی وجود داشته باشد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتقاد رئیس دستگاه قضا نسبت به عملکرد سازمان صداوسیما و ابراز تاسف وی برای رئیس این سازمان عنوان کرد: این مسئله را نیز باید به رای مردم گذاشت و این سوال را مطرح کرد که وقتی به تعبیر امام و رهبری و همه مسئولان، کشور متعلق به مردم و صدا و سیما نیز از آنِ مردم است، آیا همه صداهایی که در جناح‌های مختلف کشور وجود دارد، در صدا و سیما منعکس می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آیا ادعاهایی که علیه برخی شخصیت‌های کشور در صداوسیما مطرح می‌شود، همراه با پاسخگویی از سوی این شخصیت‌هاست و آیا این سازمان منعکس‌کننده صدای همه ملت و اندیشه همه جناح‌های کشور است.

انصاری‌راد با بیان اینکه اگر مسئولین کشور از عملکرد صدا و سیما گله دارند این سازمان باید خود را اصلاح کند، افزود: در شرایطی که دولت همراه با فشارها و انتقادات کار خود را پیش می‌برد نیاز است که از سازمان صدا و سیما پاسخ برخی از نقدها داده شود اما علی الاظاهر گویا دولت رضایتی در این زمینه ندارد.

وی با تاکید بر اینکه حق قوه مجریه و سایر مسئولین قواست که اظهارات خود را در صداوسیما بیان کنند، گفت: البته منتقدین هم حق اظهار نظر در صدا و سیما را دارند اما آنچه جایز نیست متهم کردن افراد بدون حساب وکتاب است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه عنوان کرد: ما شاهد هستیم که برخی از رسانه‌های جریان تند اصولگرایان مسئولان عالی رتبه کشور را متهم به جاسوسی و نوکری آمریکا و اسرائیل می‌کنند اما تا کنون ندیده‌ایم که تشکیلات قضایی آنطور كه شایسته است صدایش در برابر این افراد بلند شود.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اتمام دوره ریاست ضرغامی، ریاست آینده صدا و سیما باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد، گفت: صدا و سیما در دوره آینده باید دو موضوع را همواره مراعات کند اول اینکه مسائل امنیتی و مصالح مردم را در چارچوب اراده ملی به خوبی تشخیص دهد و آنچه را که برخلاف آنهاست در صدا و سیما منعکس نکند.

انصاری‌راد افزود: علاوه بر این در سازمان صدا و سیما نباید هیچ فرد و یا اندیشه‌ای متهم و یا حتی نقد شود بدون اینکه فرصت پاسخگویی به آن فرد داده شود. این سازمان باید منعکس‌کننده همه صداهای مملکت باشد، چراکه ملت ما دیگر تهمت و محکومیت‌های یک طرفه را مجاز نمی‌داند.

کد N358325

وبگردی