آفتاب

سانحه قطار در شرق هند 4 کشته به جاگذاشت

سانحه قطار در شرق هند 4 کشته به جاگذاشت

تهران - ایرنا - مقامات هند اعلام کردند: براثر ازخط خارج شدن یک قطار مسافربری در ایالت ˈبیهارˈ در شرق هند، دستکم 4 نفر کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از ˈپاتناˈ هند ، ˈکانان کومارˈ مدیر اداره ناحیه یی هند گفت: با از خط خارج شدن چندین واگن قطار تندرو ˈراجدهانی اکسپرسˈ در نزدیکی ایستگاه ˈگلدن گانجˈ در حوالی شهر ˈچهاپراˈ دستکم 8 نفر نیز مجروح شدند.

مقامات هند همزمان با این سانحه اعلام کردند: 18 واگن یک قطار باری نیز در شهر ˈموتیهاریˈ در نزدیکی این منطقه از خط خارج شده اما این سانحه تلفاتی نداشته است.

ˈراجیو پراتاپ رودیˈ یک نماینده مجلس ˈچهاپراˈ گفت: قطار مسافربری که حدود 500 نفر سرنشین داشت از ˈدهلی نوˈ پایتخت عازم ˈدیبروگارهˈ در ایات دورافتاده ˈآسامˈ در شمال شرق هند بود.

براساس این گزارش، مسئولین خط آهن و پلیس هند درحال تحقیق در مورد احتمال خرابکاری در سانحه قطار مسافربری به دست شورشیان مائوییست هستند که گفته می شود در شرق و مرکز هند فعال بوده و امروز اعلام یک اعتصاب عمومی در ˈبیهارˈ کرده اند.

این گروه بیش از چهار دهه است که درگیر نبرد با دولت مرکزی هند هستند.

سوانح قطار در هند که یکی از طولانی ترین شبکه های خط آهن در جهان را داراست و روزانه 23 میلیون مسافر با آن جابجا می شوند، غالبا به وقوع می پیوندد.

آساق 1450**1392
کد N358023

وبگردی