آفتاب

ادعای تولید سلاح هسته‌ای ایران بهانه کری برای فرار از انتقادات مردم کشورش

ادعای تولید سلاح هسته‌ای ایران بهانه کری برای فرار از انتقادات مردم کشورش

وزیر امور خارجه آمریکا درخصوص نظرسنجی‌هایی که نشان می‌دهد مردم این کشور از سیاست‌های خارجی راضی نیستند، گفت که به سیاست‌های خود از جمله جلوگیری از آن‌چه تولید سلاح هسته‌ای ایران خواند، ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز در پاسخ به سوالی در مورد نظرسنجی‌های اخیر چند رسانه آمریکایی که نشان می‌دهد مردم این کشور با سیاست‌های خارجی دولت مخالفند، گفت: من به این نظرسنجی‌ها توجه نمی‌کنم. اگر پیش از این به آنها اهمیت می‌دادم باید کار خود را مدت‌ها قبل کنار می‌گذاشتم.

جان کری ادامه داد: من شک ندارم که قضاوت مردم آمریکا درست است اما فکر می‌کنم طبیعی است که وقتی در شرایط سخت باشیم حسی از نارضایتی به وجود آید.

وی اظهار کرد: آنچه می‌توانم بگویم این است که ما همانند گذشته در بحران‌های کره شمالی برای خلع سلاح این کشور، جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و کمک به مخالفان میانه‌رو در سوریه فعال هستیم که این موضوعات مسائلی پیچیده هستند.

بر اساس این گزارش، روزنامه نیویورک تایمز و شبکه سی‌بی‌اس نیوز به تازگی یک نظرسنجی را برگزار کردند که نشان می‌دهد تنها 36 درصد از مردم آمریکا سیاست خارجی باراک اوباما را تایید و 37 درصد از آنها با دخالت وی در عراق موافقند.

انتهای پیام

کد N357825

وبگردی