آفتاب
با امضا قرارداد 1.9 میلیارد دلاری/

لاکهید مارتین سیستم‎های هشدار موشکی آمریکا را تکمیل می کند

لاکهید مارتین سیستم‎های هشدار موشکی آمریکا را تکمیل می کند

شرکت لاکهید مارتین با امضای قرارداد یک میلیارد و 900 میلیون دلاری سیستم های ماهواره ای هشدار دهنده موشکی آمریکا را تکمیل می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نیروی هوایی آمریکا برای تقویت توان خود جهت مقابله با حملات موشکی احتمالی ساخت دو سیستم ماهواره ای هشدار دهنده را در دستور کار دارد از همین رو با امضای قرارداد یک میلیارد و 900 میلیون دلاری با شرکت لاکهید مارتین این پروژه را به آن سپرده است. 

شرکت لاکهید مارتین از مهمترین شرکت های دفاعی آمریکا است که در ساخت و تولید جنگ افزار، موتور هواپیما و رادارهای موشکی فعالیت دارد. 

بر اساس اعلام پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) این سیستم های هشدار دهنده قرار است از سپتامبر سال 2022 آغاز به کار کنند. مرکز سیستم های موشکی و فرماندهی فضایی نیروی هوایی آمریکا در این رابطه اعلام کردکه نظر به آنکه این پروژه در داخل آمریکا تکمیل می شود یک میلیارد دلار در هزینه های آن صرفه جویی خواهد شد. 

تکمیل این سیستم های هشدار دهنده در حالی است که آمریکا دو روز قبل سیستم موشکی خود را مورد آزمایش قرار داده بود. در این آزمایش سیستم دفاع موشکی آمریکا تحت مدیریت کمپانی بوئینگ در نخستین آزمایش رهگیری موفقیت آمیز این برنامه از سال 2008 میلادی، توانست یک فروند موشک شبیه‌ سازی شده دشمن را بر فراز اقیانوس آرام هدف قرار دهد.

اما ساخت و تکمیل این سیستم های هشدار دهنده در حالی در دستور کار پنتاگون قرا گرفته که، تولید جنگنده های اف 35 به دلیل مشکلات متعدد از جمله منابع ملی به کندی پیش می رود.

کد N357736

وبگردی