آفتاب

ادعای جان کری: آمریکا در بسیاری از وقوع حوادث جهان دست ندارد

ادعای جان کری: آمریکا در بسیاری از وقوع حوادث جهان دست ندارد

تهران- ایرنا- ˈجان کریˈ وزیر خارجه آمریکا در گفت وگو با شبکه خبری ˈفاکس نیوزˈ قبل از ترک عراق گفت: حوادث بزرگی در گوشه وکنار جهان در حال وقوع است که خیلی ها در برابر آن می ایستند و علت آن را جویا می شوند، این در حالی است که دلیل وقوع بیشتر این حوادث وجود آمریکا یا غیبت آن نیست.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری الشرق الاوسط، ˈجان کریˈ افزود: علت وقوع این حوادث خواست ملت ها برای تغییر است و این همان چیزی است که در کشورهای عربی (بهار عربی) رخ داد.

وزیر خارجه آمریکا، افزود: حوادثی که سال 2011 در میدان التحریر مصر رخ داد به دلیل وجود آمریکا و یا غیبت آن در حوادث نبود بلکه علت این حوادث خواست جوانان مصری برای محقق ساختن آینده جدید و از بین بردن رژیم قدیم بود، که در کشور تونس نیز رخ داد.

کری ادامه داد: انتخاب حق مردم این کشورهاست و مردم آمریکا با اعزام نیروهای آمریکایی به این کشورها جهت ورود به جنگ ها، علیه مردم منطقه مخالف هستند و این امر دست آمریکا را در این مناطق بسته است.

وزیر خارجه آمریکا بدون اشاره به حمایت ایالات متحده از تروریست ها در سوریه و خاورمیانه در کشتار مردم منطقه، مدعی شد: دولت آمریکا در زمینه از بین بردن سلاح شیمیایی موجود در خاک سوریه موفقیت هایی کسب کرد و در حال حاضر هم در عراق برای تشکیل دولت وحدت ملی، بسیار تلاش می کند و آمادگی همکاری با عراق برای حل مشکلاتی که این کشور با آن مواجه است، دارد.

رسانام** 1453/1275

Share on facebookShare on twitterShare on google_plusone_shareShare on linkedinShare on email
کد N357632

وبگردی