آفتاب

اکثر آمریکایی‌ها از واکنش اوباما نسبت به بحران عراق ناامید هستند

اکثر آمریکایی‌ها از واکنش اوباما نسبت به بحران عراق ناامید هستند

اکثر مردم آمریکا واکنش رئیس‌جمهوری این کشور را نسبت به بحران عراق قبول ندارند و این در حالی است که اکثریت مردم ایالات متحده با تصمیم آمریکا در عدم انجام حملات نظامی و اعزام نیرو به عراق موافق هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در نظرسنجی اخیر روزنامه واشنگتن پست و شبکه خبری ABC آمده است که اختلافاتی میان مردم آمریکا درباره واکنش باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور در قبال بحران فزاینده عراق وجود دارد به طوری که دو سوم شرکت کنندگان در این نظرسنجی مخالفت خود را در اعزام سربازان برای مقابله با شبه نظامیان و تروریست‌های داعش در عراق ابراز داشتند و تنها 42 درصد اعلام کردند که اوباما توانسته است با بحران عراق به خوبی رفتار کند و همچنین 52 درصد با این نظر مخالفت کردند.

همچنین درباره گزینه بالقوه استفاده از حملات هوایی علیه مواضع شبه نظامیان عراق نیز میان مردم آمریکا دو دستگی وجود دارد.

در این نظرسنجی همچنین شرکت‌کنندگان عدم توافق گسترده خود را از اقدامات اوباما در قبال مسائل عراق ابراز داشتند به طوری که میزان محبوبیت اوباما به شدت کاهش یافته است.

73 درصد از دموکرات‌ها تایید کرده‌اند که اوباما توانسته با مسئله عراق به خوبی کنار بیاید در حالی که 84 درصد از جمهوری خواهان و 54 درصد از حامیان نمایندگان مستقل با این مسئله مخالفت کرده‌اند.

همچنین محافظه‌کاران بیش از میانه‌روها یا لیبرال‌ها موضع اوباما را در قبال اوضاع عراق مورد انتقاد قرار داده‌اند. در میان سایر گروه‌ها، زنان و جوانان کمتر نسبت به موضع اوباما در قبال بحران عراق توجه نشان داده‌اند و مردان، سفید پوستان و کهنسالان بیشتر از موضع اوباما در قبال تحولات عراق حمایت می‌کنند.

نظرسنجی اخیر روزنامه واشنگتن پست و شبکه خبری ABC از طریق تلفن و بین 18 و 22 ژوئن سال جاری میلادی صورت گرفت.

انتهای پیام

کد N357575

وبگردی