آفتاب
تقوی در گفت‌وگو با ایسنا:

محور قرارگرفتن مساجد به حل معضلات اجتماعی کمک می‌کند

محور قرارگرفتن مساجد به حل معضلات اجتماعی کمک می‌کند

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: دهه تکریم و غبارروبی مساجد فرصتی برای ایجاد ارتباط میان قشر جوان جامعه با این مکان معنوی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره تمرکز فعالیت‌های فرهنگی در مساجد اظهار کرد: جامعه ما مبتنی بر فرهنگ اسلامی است، بنابراین مسجد باید محور همه فعالیت‌ها در سطوح مختلف باشد.

وی به تاثیرات مثبت محوریت قرار گرفتن مساجد در فعالیت‌های مختلف جامعه اشاره کرد و گفت: مساجد به عنوان یکی از ستون‌های اصلی جامعه اسلامی در تمامی حوزه‌های جامعه تاثیرگذار است و محوریت قرار گرفتن مساجد به حل معضلات اجتماعی کمک می‌کند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، دوری از معنویت را عامل بسیاری از مشکلات امروز جامعه دانست و تصریح کرد: دوری از معنویت که به دنبال فاصله گرفتن مردم از مساجد به وجود آمده است، مشکلات زیادی مانند ازدواج و اعتیاد را به وجود آورده است.

وی در ادامه به نقش سازنده مساجد در ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی اشاره کرد و گفت: سبک زندگی ایرانی اسلامی برای ترویج و گسترش بیشتر به پایگاه‌های قوی فرهنگی مانند مساجد نیاز دارد و پیروی مساجد از معارف اسلامی انحرافات به وجود آمده در این سبک را از بین می‌برد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور حضور کودکان و نوجوانان در مساجد را پراهمیت توصیف کرد و گفت: دشمن برای سست کردن ایمان جوانان از سنین پایین با تهاجم فرهنگی برنامه دارد که حضور نسل جوان از دوران کودکی و نوجوانی در مساجد در خنثی کردن نقشه‌های آنها موثر است.

تقوی جذابیت برنامه‌های جانبی مساجد را در جذب کودکان و نوجوانان موثر دانست و خاطرنشان کرد: کودکان و نوجوانان برای حضور در مساجد نیاز به مشوق‌های مهمی مانند برنامه‌های تفریحی و ورزشی دارند که این مسئله باید در مساجد اجرایی شود.

وی تاکید کرد: مساجد برای انجام برنامه‌های متنوع نیازمند حمایت است متاسفانه مساجد در نقاط مختلف کشور با کمبود بودجه و امکانات برای اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی رو به رو هستند به همین دلیل در جذب کودکان و نوجوانان موفق عمل نکرده‌اند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور کاهش حضور جوانان در مساجد را مضر عنوان کرد و گفت: کاهش حضور قشر جوان برنامه دشمن در زمینه سست کردن اذهان جوانان نسبت به فرهنگ ایرانی اسلامی را تکمیل می‌کند، بنابراین سیاستگذاران فرهنگی کشور باید برنامه مناسبی برای مقابله با این مسئله داشته باشند.

تقوی در ادامه به نقش ائمه جماعت مساجد در جذب جوانان اشاره و تصریح کرد: ائمه جماعت مساجد باید ارتباط خوبی را با قشر جوان برقرار کنند و معضلات و مشکلات آنها را با هم فکری برطرف کنند.

وی ادامه داد: ارتباط خوب و مستمر میان ائمه جماعت مساجد و جوانان ناهنجاری‌های مختلفی که جوانان در جامعه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند را، کاهش می‌دهد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: شرکت در تکریم و غبارروبی مساجد یکی از فرصت‌های جذب قشر جوان جامعه در مساجد است و قشر جوان جامعه با مشارکت در این امر پسندیده " تکریم و غبارروبی مساجد "به نورانیت این مکان معنوی پی خواهند برد و ارتباط بهتری را با این مکان برقرار می‌کنند.

انتهای پیام

کد N357426

وبگردی