آفتاب

امشب ایران در برزیل می ماند؟/ کی روش: بازی با بوسنی فینال ماست

امشب ایران در برزیل می ماند؟/ کی روش: بازی با بوسنی فینال ماست

در آستانه آخرین دیدار ایران در مرحله نخست جام جهانی ۲۰۱۴ ، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: بازی با بوسنی فینال ماست و امیدوارم داور هم در سطح جام جهانی باشد و منصفانه عمل کند نه آن طور که تاکنون اتفاق افتاده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  کارلوس کی‌ روش در نشست خبری پیش از دیدار با تیم ملی فوتبال بوسنی‌ و هرزگوین اظهار داشت: این بازی خیلی مهمی  برای ما‬‎ست. ‫ما توقعات زیادی داریم و همه می‌دانیم که هنوز در صعود به مرحله بعد به روی ایران باز است. ما به این فکر می‌کنیم که باید یک بازی دیگر انجام دهیم و می‌خواهیم سعی‌مان را مقابل یک تیم خوب با بازیکنان خوب انجام دهیم. متاسفم برای بوسنی که حذف شد اما مطمئنم فردا بهترین بازی خودشان را انجام می‌دهند.

وی در خصوص اینکه آیا ایران برای بازی فردا با مهاجمان بیشتری به میدان می رود، خاطرنشان کرد: نه، فکر نمی‌کنم. باید سبک بازی خودمان را عوض کنیم. نکته مهم این است که نبازیم ولی باید واقع‌بینم باشیم. نباید حس واقع بینی را از دست بدهیم. باید بدانیم کجا هستیم و برابر چه کسانی بازی می‌کنیم. ما برابر تیمی بازی می‌کنیم که پر از بازیکنان با تجربه بین المللی است‬.
او ادامه داد: در هر 2 بازی قبلی واقع‌ بینانه بازی کردیم و فرصت‌هایی برای برد داشتیم‬‎ ‫اما متاسفانه به خصوص در دیدار دوم مقابل آرژانتین که بازی مشکلی بود نتوانستیم از موقعیت‌هایمان استفاده کنیم. ‫وقتی مقابل بهترین بازیکن جهان بازی می‌کنید و داور هم کار خودش را انجام نمی‌دهد کار برای ما مشکل می‌شود. ما باید سعی‌مان را مقابل تیم خوب بوسنی بکنیم. می‌دانیم بوسنی در اروپا چقدر خوب بوده و چه مهاجمان خوبی داشته بنابراین لازم نیست مهاجمان را عوض کنیم. ما در سیستم‌ مان 3 مهاجم جلو داریم، البته در زمان دفاع مدافع هم داریم اما مهم این است که متوازن باشیم و بهترین بازیکنان در زمین باشند اگرچه بهترین بازیکن تیم ایران روحیه آنهاست‬‎.
‫سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره اینکه در ورزشگاه بازی ایران و بوسنی گل زیادی زده شده و آیا شما هم مثل هلند می توانید خوش شانس باشید؟عنوان کرد: بله
البته ما به دنبال گل زیاد نیستیم بلکه به دنبال فوتبال خوب هستیم. با فوتبال خوب می‌توانیم صعود کنیم. باید تمرکز ما روی بازی باشد، بعد گل هم می‌آید اما اگر فقط به فکر گل زدن باشید نتیجه خوبی نخواهد داشت. تمرکز ما نباید روی نتیجه باشد‬‎ ‫بلکه تمرکز ما باید روی عملکرد باشد. بازی قبل ما روحیه و عملکرد خوبی داشتیم باید روحیه و عملکرد خود را بهتر کنیم امیدوارم تمام تیم‌ها و بازیکنان کار خودشان را به خوبی انجام دهند.
کی‌روش تصریح کرد: متاسفانه داوران خوبی نداشته‌ایم و تاکنون این نتایج به خاطر داوری بد رقم خورده است. ‬‎‫اگر داوری خوب بود ما 4 امتیازی بودیم. امیدوارم ایران و بوسنی هر 2 فوتبال خوبی بازی کنند و داور هم در سطح جام جهانی باشد و منصفانه عمل کند نه آن طور که تاکنون اتفاق افتاده است. ‫با احترام می‌گویم و می‌دانم که باید در مودر داور محتاط باشم اما فکر می‌کنم داور صربستانی رک بگویم داور مناسبی نیست و این واقعا امید ما را کمتر کرده است. در مورد مسابقه فردا ‫امیدوارم برای تیمی مثل  ما با تمام کوشش‌های ماه‌های اخیر، داور با احترام و انصاف با آن رفتار کند. ‫در جام جهانی قبل، 22 سرمربی کار خودشان را از دست دادند. این بار هم چنین می‌شود، ‫بنابراین داورها باید احساس مسئولیت داشته باشند و آنها هم بدانند با اشتباه نمی‌توانند کارشان را نگاه دارند.
سرمربی تیم ملی کشورمان در خصوص نتیجه بازی نیجریه و آرژانتین اظهار داشت: من چیزی علیه نیجریه ندارم، برعکس خیلی از فوتبال آفریقا لذت می‌برم. خودم آفریقایی هستم اما با احترام می‌گویم فردا اگر آرژانتین ببرد، موقعیت ما را برای صعود بهتر می‌کند. من به بازیکنانم گفتم که باید بهترین بازی را انجام دهیم. بقیه کار دست خداست. ما باید تلاش کنیم و با اراده بهترین بازی را در آخرین دیدار این مرحله انجام دهیم. باید تنش‌ها را کنار بگذاریم.‬‎ ‫یک لطیفه می گویم. مردم گاهی می‌گویند سرنوشت گاهی حقیقت را کج می‌ نویسد. بدبختانه در آرژانتین کسی به نام مسی است که کار سرنوشت را به هم زد اما امیدوارم فردا کسی باشد که این کار را بکند. معتقدم هر تیمی بهترین بازی را کند مستحق پیروزی است. پاپ هم آرژانتینی و به خدا نزدیک است ‫اما ما فردا تمرکزمان روی فوتبال است و نتیجه با خداست. ما مسی را نداریم.
وی در پاسخ به این سوال که داور در بازی با آرژانتین یک پنالتی نگرفت. در بازی بوسنی هم گل بوسنی و یک پنالتی برای این تیم گرفته نشد. عکسی نشان می‌دهد داور با دروازه‌بان نیجریه شادی کرده و با این وجود آیا به اتفاقات گروه خودتان مشکوک نیستید؟ گفت: نه فکر نمی‌کنم. چنین چیزهایی به ذهن من نمی‌آید. منظورم این است که بعضی داورها آمادگی و تجربه بیشتری دارند. با سرعتی که بازی دارد به عنوان شخصی با 30 سال تجربه در فوتبال فکر نمی‌کنم بدون تکنولوژی آینده‌ای برای فوتبال باشد. این مسئله فقط داور نیست. سرعت بازی خیلی زیاد شده و این اشتباهات داوری در آینده ادامه خواهد داشت و داور می‌داند اعتبار خودش را مقابل میلیون‌ها نفر از دست خواهد داد. من نشنیدم که داورها هیچ کار خلافی کرده باشند ولی بعضی اتفاقات خیلی با سرعت می‌افتد. نمی‌گویم توطئه بوده اما سرعت بازی به قدری زیاد است که برای داوران مشکل است.

امشب ایران در برزیل می ماند ؟
تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت ۲۰و سی دقیقه امشب می‌تواند با پیروزی برابر بوسنی و صعودش از گروه F رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۴رؤیای ایرانی‌ها را محقق کند.

امشب ایران در برزیل می ماند ؟

شاید اگر 10 روز پیش از خوش‌ بین‌ترین فوتبال‌ دوست ایرانی هم سؤال می‌شد که شاگردان کی‌ روش به مرحله حذفی جام جهانی 2014 صعود می‌ کنند، با یک پوزخند، پاسخی منفی می‌داد و سر اینکه تیم ملی از حریفان چند گل می‌خورد، بحث می‌کرد. اما امروز ورق برگشته تیم ملی شانس صعود دارد . در شرایطی که تیم‌هایی چون انگلیس، اسپانیا، کامرون و ... خیلی زود بلیت بازگشت به خانه را رزرو کرده‌اند، تیم کی‌ روش همچنان شانس صعود و زندگی در سرزمین فوتبال را دارد و برای رسیدن به این هدف با تمام توان چهارشنبه‌ شب به دیدار بوسنی می‌رود.
تیم ملی چطور صعود می‌کند؟
با شکست یک بر صفر ایران مقابل آرژانتین و برتری یک‌گله نیجریه مقابل بوسنی و هرزگوین در دور دوم از مرحله گروهی جام جهانی 2014، صعود آلبی سلسته ( آرژانتین ) از گروه F این مسابقات قطعی شد و نیجریه چهارامتیازی بالاتر از ایران یک‌ امتیازی در آستانه صعود قرار گرفت. تیم ملی فوتبال کشورمان با این شرایط تنها در صورتی به مرحله یک‌ هشتم نهایی جام جهانی صعود می‌کند که در دیدار با بوسنی پیروز شود و نیجریه از دیدار با آرژانتین عایدی نداشته باشد.
البته اگر ایران با نتیجه یک بر صفر پیروز و نیجریه با یک گل مغلوب یاران مسی شود،‌ شرایط دو تیم در جدول رده‌ بندی گروه F جام جهانی یکسان خواهد شد. اگر این نتایج در دیدارهای پایانی گروه F رقم بخورد، جدول رده‌بندی این گروه به‌ شکل زیر در خواهد آمد:
1 ــ آرژانتین 9 امتیاز
2 ــ ایران 4 امتیاز ــ تفاضل گل صفر، یک گل زده و یک گل خورده
3 ــ نیجریه 4 امتیاز ــ تفاضل گل صفر، یک گل زده و یک گل خورده
4 ــ بوسنی بدون امتیاز
فیفا برای رده‌بندی تیم‌ ها در هر گروه، نخست امتیاز آنها را مدنظر قرار می‌دهد و پس از آن عواملی چون تفاضل گل، تعداد گل زده و بازی رودررو در چیدمان هر گروه تأثیرگذار است اما اگر دو تیم شرایطی مشابه داشته باشند،‌ قرعه‌کشی تعیین‌کننده تیم برتر خواهد بود. با این اوصاف اگر ایران در بازی آخر با یک گل پیروز و نیجریه با یک گل مغلوب شود،‌ شرایط دو تیم از هر نظر مساوی خواهد بود که در آن شرایط قرعه‌کشی تیم برتر را مشخص می‌ کند.

در انتظار نمایشی متفاوت از تیم کی‌ روش
تیم ملی فوتبال کشورمان در دو دیدار اخیر خود مقابل نیجریه و آرژانتین نشان داد، تیمی منسجم در فاز دفاعی است که سخت گل می‌خورد. در نیمه دوم دیدار با آرژانتین نیز شاگردان کی‌ روش توانایی هجومی خود را به رخ کشیدند و نشان دادند می‌ توانند حمله کنند، حتی به دروازه تیمی چون آرژانتین که یکی از مدعیان قهرمانی جام جهانی است. با توجه به اینکه تیم ملی در دیدار با بوسنی برد می‌خواهد، باید در انتظار نمایشی دیگر از شاگردان کی‌ روش باشیم، نمایشی با میل تهاجمی بیشتر.
بوسنی که با دو شکست مقابل آرژانتین و نیجریه به اژدهایی خاموش (اژدها لقب تیم بوسنی است)‌ تبدیل شده است، بدون توجه به نیاز تیم ملی و ترس از باخت و حذف برای اعاده حیثیت بازی می‌کند. بی‌انگیزگی بوسنی اگر با میل و انگیزه شاگردان کی‌ روش برای تاریخ‌ سازی پاسخ گفته شود، رسیدن به سه امتیاز بازی دور از ذهن نیست.

سرمربی بوسنی و هرزگوین: پیروزی مقابل ایران برای ما مهم است/ تبانی نمی کنیم
سرمربی تیم ملی فوتبال بوسنی و هرزگوین هم با اشاره به اینکه این تیم در دیدار مقابل نیجریه و آرژانتین فرصت های زیاد گلزنی را از دست داد، گفت: پیروزی مقابل ایران برای ما مهم است.

" سافت سوسیچ " در نشست خبری پیش از بازی تیم های ملی فوتبال ایران و بوسنی و هرزگوین اظهار داشت: یقین دارم در صورت پیروزی مقابل ایران، استقبال پرشوری از ما در کشورمان خواهد شد.
این مربی با اشاره به اینکه تیم فعلی بوسنی و هرزگوین نخستین نسل این کشور است که در جام جهانی حاضر می شود، گفت: به تجارب‎ بیشتر بین المللی نیاز داریم.
سوسیچ در خصوص روش دفاعی تیم ایران در دو دیدار مقابل نیجریه و آرژانتین عنوان کرد: می دانم که ایران، فردا بیشتر از دیگر دیدارها هجومی بازی خواهد کرد اما پیروزی برابر ما نمی تواند صعود آنان را قطعی کند، چرا که ممکن است نیجریه، آرژانتین را سورپرایز کند!
وی گفت: ایران تیم خوبی است که برای آرژانتین مشکلات زیادی ایجاد کرد و بازیکنان ما این مساله را به خوبی می دانند.
کد N357421

وبگردی