آفتاب
حجت الاسلام محمدیان:

آموزش زبان و ادبیات محلی جزو اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی است

آموزش زبان و ادبیات محلی جزو اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی است

تبریز – خبرگزاری مهر: رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش زبان و ادبیات محلی جزو اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی است ولی تدریس به زبان محلی را باید دستگاه های بالادستی سیاستگذاری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام بهرام محمدیان شامگاه سه شنبه در جلسه بررسی کتاب های درسی دوره های مختلف تحصیلی دانش آموزان در تبریز با بیان اینکه شکوفایی فکری، توسعه و کاربردی کردن علم و رشد ایمان و اخلاق از سیاست های اصلی در آموزش و پرورش است، گفت: وزارت آموزش و پرورش علاوه بر آموزش دانش آموزان وظیفه تربیت آنان را نیز بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه سالانه 140 میلیون جلد کتاب درسی در سطح کشور چاپ می شود، گفت: البته تهیه تمام کتاب های درسی و توزیع آنها بین دانش آموزان تا اول مهرماه دغدغه اصلی وزارت آموزش و پرورش است.

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه مشکل اصلی در تهیه و توزیع کتاب های درسی مدارس کشور کمبود تعداد مولف کتابهاست، ادامه داد: امیدواریم با تعامل و برنامه هایی که در نظر داریم بتوانیم این موضوع را نیز حل کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه این جلسه با بیان اینکه نیازمند تولید و تدوین علوم در حوزه های مختلف ادبیات فارسی، فرهنگی، اجتماعی، علوم انسانی و زبان های خارجی هستیم، گفت: انتقادات به محتوای برخی از کتابها نیز درست است و باید در این زمینه گروه های درسی و خود معلمان با وزارتخانه و نهادهای زیربط هماهنگ باشند و نظرات خود را انتقال دهند.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد رشته های جدید در دوره های فنی و حرفه ای بر اساس نیاز و استعدادهای هر منطقه ضروری است، افزود: معلمان نیز باید در تدریس رشته های فنی و حرفه ای فنون و مهارت های تدریس را بیاموزند.

کد N357384

وبگردی