آفتاب

آلبانی از شرایط نامزدی برای عضویت در اتحادیه اروپا برخوردار شد

آلبانی از شرایط نامزدی برای عضویت در اتحادیه اروپا برخوردار شد

بلگراد- ایرنا- وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز سه شنبه در بروکسل با قبول نامزدی آلبانی برای عضویت در این اتحادیه، این کشور بالکان غربی را در مسیر پیوستن به خانواده اروپایی قرار دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه های اینترنتی بالکان، ˈاستفان فیلهˈ کمیسر گسترش اتحادیه اروپا در پایگاه اینترنتی شبکه اجتماعی توییتر با اعلام قرار گرفتن آلبانی در مسیر اتحادیه اروپا، پذیرفته شدن شرایط نامزدی برای پیوستن به اتحادیه اروپا را به آلبانی تبریک گفت.

وی، قرار گرفتن آلبانی در مسیر عضویت در اتحادیه اروپا را حاصل تلاش های دولت تیرانا در انجام اصلاحات در نهادهای دولتی دانست.

کمیسر گسترش اتحادیه اروپا همچنین در شبکه اینترنتی توییتر خود نوشت که تأیید تلاش های آلبانی برای اصلاحات در نهادهای مختلف این کشور می تواند تشویقی برای ادامه اجرای این اصلاحات باشد.

روند عضویت آلبانی در اتحادیه اروپا به خاطر بحران های سیاسی و عدم همکاری دولت سابق با گروه های سیاسی مخالف در این کشور از سال 2009 میلادی تاکنون متوقف شده بود.

اتحادیه اروپا برگزاری انتخابات پارلمانی در آلبانی را در سال جاری میلادی عامل مهمی در ادامه روند الحاق اروپایی این کشور می داند که در زمان حکومت ˈسالی بریشاˈ رهبر حزب دمکراتیک و نخست وزیر سابق آلبانی، این روند متوقف شده بود.

آلبانی پس از آخرین انتخابات پارلمانی در سال 2009 میلادی به خاطر این که سوسیالیست های مخالف دولت نتایج انتخابات را به رسمیت نشناخته بودند با یک بحران سیاسی مواجه شده بود.

بروکسل از سال 2009 تاکنون به خاطر بحران های سیاسی در آلبانی در دو نوبت از پذیرش درخواست نامزدی این کشور برای عضویت در اتحادیه اروپا خودداری کرده بود.

جمهوری آلبانی در جنوب شرقی اروپا قرار دارد و با جمعیتی بالغ بر دو میلیون و 800 هزار نفر عضو پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) و تنها عضو سازمان کنفرانس اسلامی در اروپاست.

اروپام**2061**1504
کد N357231

وبگردی