آفتاب

فضای تهران در ماه رمضان قرآنی می‌شود

فضای تهران در ماه رمضان قرآنی می‌شود

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی "توسعه فرهنگ قرآنی با مدیریت جهادی" را شعار امسال نمایشگاه قرآن اعلام کرد و از مردم خواست تا با حضور در نمایشگاه قرآن از این مکان معنوی بهره ببرند.

به گزارش خبرنگار «دین و اندیشه» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام حشمتی عصر امروز (سه‌شنبه) سوم تیرماه در آئین افتتاحیه بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای شروع کار نمایشگاه دو کار محتوایی و اجرایی را در دستور کار قرار دادیم، در بخش محتوایی 10 کمیته مسئول برگزاری شدند و در بخش اجرایی شهرداری تهران و باغ موزه دفاع مقدس به ما پیوستند و بخش عمده‌ای از کار به عهده آنها گذاشته شد.

وی با بیان اینکه وقتی اسم قرآن و اهل بیت (ع) به میان می‌آید تمام مسئولان اجرایی کشور بهترین توان خود را به کار می گیرند تا بتوانند بهترین‌ها را ارائه دهند، افزود: در برپایی این نمایشگاه وزارت فرهنگ، آموزش عالی، آموزش و پرورش، کانون فرهنگی هنری مساجد کشور، سازمان تبلیغات اسلامی، جهاد دانشگاهی، مدیریت حوزه علمیه قم، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اتحادیه و ناشران و سایر ارگان‌ها کمک زیادی کردند تا بتوانیم این جشن قرآنی را به بهترین نحو اجرا کنیم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه قرآن در باغ موزه دفاع مقدس یک نقش هنری به این نمایشگاه می‌زند، گفت: در آستانه افتتاح قرار داریم و 20 روز در خدمت قرآن و مردم قرآنی هستیم. غرفه‌هایی تشکیل داده‌ایم که بازدیدکنندگان می‌توانند از دو بازارچه خریدهای فرهنگی خود را داشته باشند، این دو بازارچه شامل نشر و ناشران قرآنی است و نرم‌افزارها و رسانه‌های دیجیتال به بازدیدکنندگان عرضه می‌شود.

وی برگزاری 99 نشست علمی را از دیگر برنامه‌های نمایشگاه قرآن امسال اعلام و اظهار کرد: امیدواریم این نشست‌ها کارایی و محتوای لازم را داشته باشند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان پیشنهاد کرد: نمایشگاه عترت و بازارچه رمضان نیز در این مکان برپا شود چراکه جای خالی این دو در نمایشگاه قرآن احساس می‌شود و اگر باشد خیلی بهتر است.

وی افزود: فراموش نکنیم در بسیاری از کشورهای اسلامی ماه رمضان، مردم همچون شب عید ما به بازار می‌آیند و خرید می‌کنند و بازاریان آن کشورها به مردم تخفیف می‌دهند. بهتر است ما هم به این سنت توجه کنیم تا مردم بتوانند از این ماه بهره کافی را ببرند، برپایی این نمایشگاه‌ها توشه‌ای برای آخرت ما است.

به گزارش خبرنگار ایسنا در ادامه این مراسم حجت‌السلام والمسلمین امرودی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران نیز با بیان اینکه قرآن شفا، رحمت و نور است، اظهار کرد: این توفیقی است که در آخر ماه شعبان نصیب ما شده که در برپایی این نمایشگاه حضور داشته باشیم.

به گفته وی، بعد از تفاهمنامه‌ای که بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری امضا شد، این مکان به عنوان بهترین مکان برای برپایی نمایشگاه قرآن شناخته شد و دستگاه‌های زیادی دست به دست هم دادند تا این نمایشگاه به خوبی و با عظمت برپا شود.

وی افزود: غرفه‌های نمایشگاه امسال نسبت به نمایشگاه‌های سال گذشته 30 تا 40 درصد افزایش داشته است و ویژگی‌هایی که در نمایشگاه‌های قبلی نبوده در این نمایشگاه دیده می‌شود. یکی از آن ویژگی‌ها وجود دو سالن است که در این دو سالن ما می‌توانیم به نمایش فیلم‌های قرآنی بپردازیم و گالری‌های سرپوشیده‌ای را برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته‌ایم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های نمایشگاه قرآن امسال این است که در جوار مزار 9 شهید برگزار می‌شود که هفت شهید آن گمنام هستند و دو شهید دیگر هویتشان مشخص شده است. این ویژگی ممتازی است که نمایشگاه امسال از آن برخوردار است. یکی دیگر از ویژگی‌ها فضای مفرح و بازی است که خانواده‌ها می‌توانند در شب‌های بلند تابستان از این فضای معنوی نهایت بهره را ببرند و به راحتی از طریق دو مترو به این نمایشگاه دسترسی داشته باشند، ما برای راحتی حال شهروندان از دو پارکینگ استفاده کرده‌ایم که این خود می‌تواند از مشکلات حمل و نقل و ترافیک شهروندان بکاهد.

امرودی در پایان با بیان اینکه برای برپایی این نمایشگاه علاوه بر معاونت قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان آتش‌نشانی و معاونت حمل و نقل و ترافیک، معاونان فرهنگی تمامی ارگان‌ها به ما کمک زیادی کردند به مردم این این مژده را داد که فضای شهر تهران در ماه رمضان قرآنی شود. به همین دلیل علاوه بر برپایی این نمایشگاه، نمایشگاه‌های قرآنی در 22 بوستان با متراژ هزار تا 3500 متر برپا می‌شوند.

انتهای پیام

کد N357087

وبگردی