آفتاب
با تاکید بر اولویت امنیت

وزیر کشور لبنان: تروریست ها در دو عملیات اخیر خود شکست خوردند

وزیر کشور لبنان: تروریست ها در دو عملیات اخیر خود شکست خوردند

بیروت – ایرنا - « نهاد المشنوق» وزیر کشور لبنان تاکید کرد که تروریست ها در دو عملیات اخیر خود شکست خوردند و به اهداف از قبل طراحی شده نرسیدند و علت آن آمادگی نیروهای امنیتی و ارتش و هوشیاری ملت لبنان بود.

به گزارش ایرنا، المشنوق روز سه شنبه با « نبیه بری» رییس مجلس لبنان دیدار و با وی در باره مسائل مختلف از جمله پرونده امنیتی لبنان و تروریست ها گفت وگو کرد.

وی بعداز این دیدار در گفت وگو با خبرنگاران در عین التینه ( محل اقامت نبیه بری) با تشکر از حمایت های نبیه بری از نیروهای امنیتی و ارتش لبنان بویژه پیشنهاد او برای بکارگیری 5 هزار نیروی جدید در بخش های امنیتی، تاکید کرد که در زمان حاضر اولویت لبنان فقط مسئله امنیت است.

براساس پیشنهاد رییس مجلس لبنان که مورد استقبال وزارت کشور و دستگاه های امنیتی لبنان قرار گرفته است، 3 هزار نیرو به بخش امنیت ارتش ، یکهزار نیرو به امنیت داخلی و یکهزار نیرو نیز به امنیت عمومی خواهند پیوست.

وزیر کشور لبنان تاکید کرد که دو عملیات تروریستی در ظهرالبیدر منطقه بقاع در شرق لبنان و منطقه الطونه ضاحیه جنوبی بیروت شکست خورده و مقصد دو خودرو بمب گذاری شده و تروریست انتحاری این دو مکان نبوده است.

نهاد المشنوق خاطرنشان کرد که بیداری و هوشیاری مردم ، پیگیری و جدیت دستگاه های امنیتی فضای حرکت تروریست ها را در لبنان تنگ کرده است.

وی تصریح کرد که با رییس مجلس لبنان همچنین درباره برنامه امنیتی و ضرورت تکمیل و اجرای جدی و مستمر آن در همه مناطق تعیین شده گفت وگو کرده است.

وزیر کشور لبنان گفت که با نبیه بری در خصوص ضرورت فعال بودن موسسات قانونی مانند دولت و مجلس بدون هم نظر است.

نهاد المشنوق همچنین خواستار انتخاب رییس جمهوری جدید لبنان شد تا شرایط برای پیشرفت کارها در همه زمینه ها فراهم شود.

لبنان اکنون 31 روز است که رییس جمهوری ندارد.

حزب الله نیز با تبریک موفقیت های اخیر ارتش و نیروهای امنیتی خواسته است تا این نیروها به تلاش های بزرگ خود برای ناکام ساختن توطئه ها و برنامه های جنایتکارانه ضد لبنان و مردم آن ادامه دهند.

در بیانیه حزب الله همچنین از مردم لبنان خواسته شده است که در بالاترین سطح از هوشیاری و مسئولیت پذیری بوده و فرصت ها را تروریست های انتحاری و حامیان آنها که شرورانه در کمین لبنان هستند، بگیرند.

در انفجار تروریستی نیمه شب دوشنبه در منطقه الطیونه و ورودی شمالی ضاحیه جنوبی بیروت یک تروریست انتحاری خودرو بمب گذاری شده با 25 کیلوگرم مواد منفجره را منفجر کرد که به شهادت یک نیروی امنیتی و زخمی شدن حدود 20 تن منجر شد.

روز جمعه گذشته نیز در ضهر البیدر منطقه بقاع در شرق لبنان یک تروریست انتحاری دیگرخودرو بمب گذاری شده را در مرکز ایست و بازرسی نیروهای امنیت داخلی منفجر کرد که به شهادت یک نیروی امنیتی و زخمی شدن 33 تن منجر شد.

« تمام سلام» نخست وزیر لبنان هم بدنبال انفجار تروریستی انتحاری منطقه الطیونه بیروت به مقامات ذیربط سیاسی ، امنیتی و نظامی این کشور دستور داد که با تشدید و گسترش برنامه امنیتی با تروریست ها بدون اهمال و با شدت و قاطع برخورد کنند.

تمام سلام از « سمیر مقبل » وزیر دفاع و معاون نخست وزیر، « نهاد المشنوق» وزیر کشور و فرماندهان دستگاه های امنیتی خواست که با تعقیب و بازداشت تروریست ها و مخلان امنیت آنها را تحویل دستگاه قضایی دهند.

خاورم ** 1324
کد N357016

وبگردی