آفتاب

صداقت رویکرد محوری دولت تدبیر و امید است

صداقت رویکرد محوری دولت تدبیر و امید است

تهران- ایرنا- استاندار تهران گفت: صداقت شعار اصلی و رویکرد محوری دولت تدبیر و امید در ارتباط با مردم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈسیدحسین هاشمیˈ عصر سه شنبه در همایش صیانت از رهایافتگان اعتیاد در محل دانشگاه شهید بهشتی اظهار کرد: پیش از این عده ای به دلایل مختلف از ارائه آمار اعتیاد پرهیز می کردند اما با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و انتخاب جناب آقای رحمانی فضلی به سمت وزارت کشور ایشان با صداقت آمار مبتلایان به اعتیاد را بیان داشتند.

وی افزود: این سیاست دولت تدبیر و امید و شخص جناب آقای رحمانی فضلی بود که با صداقت با مردم صحبت کند و به دنبال همراهی مردم بود.

هاشمی با تشکر از دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ایشان به دنبال اجتماعی کردن موضوع ترک اعتیاد بودند که در این امر هم موفق شدند.

وی افزود: مردم از موضوع مشارکت اجتماعی در زمینه با درمان اعتیاد استقبال کردند و امیدوارم روزی برسد که یک معتاد هم در کشور نداشته باشیم چرا که وجود یک معتاد خانواده ای را درگیر خواهد کرد.

در ادامه این مراسم بابک دین پرست معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر در این همایش گفت: استان تهران با نرخ شیوع 2.93 درصد در میان کشور استان دوم در بحث اعتیاد بود.

وی افزود: بین پنج تا هفت هزار نفر معتاد بی خانمان در استان تهران وجود دارد و این در حالی است که 16.2 درصد جمعیت کشور در این استان زندگی می کنند.

دین پرست اظهار کرد: 51 هزار و 80 نفر از معتادان به مراکز درمانی تبصره دو ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر ارجاع شده اند که 50 درصد آنان در استان تهران هستند.

وی گفت: برای اینکه بتوانیم میزان ماندگاری رهایی از اعتیاد را در میان رهایافتگان گسترش دهیم باید ارائه خدمات لازم از سوی دولت تسریع یابد که به نظر می رسد تصویب طرح هایی که بار مالی دارند آغاز شده است.

وی حمایت از خانواده ها و ارائه خدمات بیمه ای را از دیگر راهکارهای افزایش ماندگاری رهایی اعتیاد در میان معتادان عنوان کرد و گفت: امسال با اختصاص 30 میلیارد تومان خدمات بیمه ای به خانواده های این رهایی یافتگان اختصاص می یابد.

وی با اشاره به وجود 1200 مرکز درمانی در استان تهران گفت: 120 هزار نفر به این مراکز مراجعه کرده اند.

دین پرست اظهار کرد: 1423 نفر به مراکز ارجاع شده اند که 38 درصد از آنها متاهل بوده و امروز جشن پاکی 999 نفر از آنان برگزار شد.

تهرام(3)**9977*564*م.ب / 1539
کد N356976

وبگردی