آفتاب
آیت­ الله هاشمی رفسنجانی:

مصادره ارزش­ های شهدا ظلمی نابخشودنی است

مصادره ارزش­ های شهدا ظلمی نابخشودنی است

به همان اندازه كه ترویج مقدسات، ثواب عظیمی را نصیب انسان می­كند، مصادره و سوءاستفاده از مقدسات نیز گناهی بزرگ و نابخشودنی است.

اعضای خانواده شهید مظلوم دكتر بهشتی به همراه جمعی از خانواده­های شهدای هفتم تیرماه در آستانه سالروز فاجعه هفتم تیر، پیش از ظهر امروز با آیت­ الله هاشمی رفسنجانی دیدار و گفت­وگو كردند.

به گزارش ایلنا، آیت­ الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار با یادآوری خاطراتی از شهدای هفتم تیر خاطرنشان كرد: هنوز پس از گذشت سال­ها از شهادت آیت­ الله دكتر بهشتی و 72 تن از یاران امام (ره) اندوه و مصیبت فراوانی را از فقدان این عزیزان احساس می كنیم.

وی با تأكید بر اینكه حادثه هفتم تیر، غیر قابل حذف از تاریخ ایران است، اظهار داشت: شاید كسانی در فكر مصادره ارزش­ها و آرمان های این شهیدان باشند كه در آن صورت مرتكب ظلمی نابخشودنی می­شوند، چرا كه به همان اندازه كه ترویج مقدسات، ثواب عظیمی را نصیب انسان می­كند، مصادره و سوءاستفاده از مقدسات نیز گناهی بزرگ و نابخشودنی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح تلاش­های دشمنان برای حذف و كمرنگ كردن نام امام حسین(ع) در طول سالیان سال، گفت: تلاش و كوشش دشمنان در این زمینه نه تنها نتیجه عكس داد بلكه یاد و خاطره این امام عزیز، همواره در ذهن و قلب تمامی انسان­های آزاده جاری است و هر روز بیشتر از گذشته می ­درخشند و این وعده خداوند است كه شهدا زنده اند و نزد خداوند رزق و روزی مخصوص دارند.

آیت­ الله هاشمی رفسنجانی ادامه داد: كسانی كه در راه خدا از عزیزترین موجودیت خود می­گذرند، پیش خداوند عزت و قرب خاصی دارند و برنده تاریخند.

وی با بیان اینكه حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیرماه 1360 اولین قربانی عظیم خود را در راه اسلام و انقلاب داد، تصریح كرد: اینها افرادی بودند كه با اخلاص، مجاهدت و مبارزه كردند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز تمام مصائب و سختی­ ها را به جان خریدند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آیت ­الله شهید بهشتی به عنوان دبیر كل این حزب، یك دانشمند جامع نگر اسلامی بودند كه همواره در خدمت اسلام و انقلاب فعالیت داشتند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی همچنین در سخنانی با اشاره به انقلاب­های بوجود آمده در كشورهای مختلف از جمله افغانستان، عراق و مقایسه آنها با انقلاب اسلامی ایران، تصریح كرد: با تدبیر امام(ره) و مردانگی و پایداری مردم، توانستیم بر مشكلات عظیم پیروز شویم و همانند سایر كشورها دچار اختلافات، خصومت و درگیری نشویم.

وی فرزندان شهدای هفتم تیرماه را از سرمایه ­های ارزشمند كشور خواند و خطاب به آنان گفت: تحصیل كنید و مطمئن باشید در مسیر شهدا گام برداشتن سعادت دو دنیا را به همراه خواهد داشت.

در ابتدای این دیدار اصغرنیا از مؤسسه جانبازان هفتم تیر گفت: هر چه زمان می­گذرد نورهای بیشتری از 72 تن شهید ساطع می­شود و هرچقدر اطلاعات ما از آنها بیشتر شود، معرفت ما نیز افزون‌تر می­شود.

ملوك‌السادات بهشتی، یادگار شهید مظلوم آیت ­الله بهشتی نیز در این دیدار با بیان اینكه در طول 8 سال گذشته خانواده‌های شهدا مخصوصاً خانواده شهید دكتر بهشتی سختی­ها و فشاری­های زیادی را متحمل شده­اند، گفت: تنها خانه­ای كه در آن روزها به روی ما باز بود، خانه آیت­الله هاشمی رفسنجانی بود كه هیچ­وقت از پدری و دلسوزی برای ما دریغ نكردند.

وی ادامه داد: ایشان در هشت سال گذشته با وجود جایگاه والایی كه در نظام دارند، در مقابل تمام بداخلاقی‌ها و تهمت­ ها صبر پیشه كرده‌اند و مصلحت نظام را بر مصلحت خویش مقدم می­دانند و آرمان و ارزش­های انقلاب برای ایشان در اولویت بود.

 بهشتی با تأكید بر اینكه آیت ­الله هاشمی رفسنجانی در مقابل انحرافات فكری و افراط و تفریط­ها ایستادگی كردند، تصریح كرد: ایشان همواره انقلاب را با كمك یاران انقلابی و معتقد در صراط مستقیم پیش بردند.

فیاض‌بخش، فرزند شهید فیاض ­بخش نیز با بیان اینكه نسل شهدای هفتم تیر ظرفیت بهره ­مند كردن جامعه را به لحاظ فكری دارند، گفت: آثار شهدا برای الگودهی به جامعه باید توسعه پیدا كند.

کد N356931

وبگردی