آفتاب
ظریف در فراکسیون رهروان تشریح کرد:

نقش شکست داعش در سوریه و بحران عراق و اوکراین در پیشبرد مذاکرات ایران

نقش شکست داعش در سوریه و بحران عراق و اوکراین در پیشبرد مذاکرات ایران

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر امورخارجه معتقد بود بحران داعش در عراق شکست این گروهک در سوریه موجب شده که غرب متوجه جایگاه ایران در منطقه و جهان شود و پیش بینی می کنیم با توجه به بحران اوکراین حمایت روسیه از ایران افزایش یابد.

نادر فریدونی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، با اشاره به حضور ظریف وزیر امورخارجه در جلسه مجمع عمومی فراکسیون رهروان گفت: در این جلسه مسائلی در خصوص توافقنامه ژنو، چالشهای منطقه ای ایران و مذاکرات اخیر مطرح شد.

وی گفت: وزیر امورخارجه معتقد بود پس از ایجاد بحران داعش در عراق دنیا به این مساله پی برده که ایران نقش بزرگی را می تواند در آرامش منطقه ایفا کند زیرا کشوری قدرتمند و با ثبات است.

عضو کمیسیون انرژی ادامه داد: ظریف معتقد بود دنیا به زودی به این نتیجه خواهد رسید که مسائل مهمتری از مساله هسته ای ایران نیز وجود دارد که باید برای آن چاره اندیشی کرد. و آن مساله تروریستهای تکفیری هستند که برای همه دنیا خطرناکند. لذا پیش بینی می شود روند مذاکرات با این فهم جدید اروپا بهبود یابد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان با اشاره به اینکه وزیر امورخارجه در این جلسه در خصوص نقش روسیه در مذاکرات نیز صحبت کرد گفت: ظریف اعلام کرد روسیه باید به این نقطه برسد که دیدگاهش در مذاکرات ایران و 1+5 باید حمایت از ایران باشد. با توجه به اتفاقات اوکراین پیش بینی می شود حمایت روسیه از ایران در جریان مذاکرات افزایش یابد.

فریدونی اظهار داشت: وزیر امورخارجه پیش بینی کرد تا 29 تیرماه مذاکرات مقدماتی به پایان رسیده و توافق نهایی حاصل شود.

عضو کمیسیون انرژی اظهار داشت: ظریف معتقد بود پیروزی مردم سوریه درس بزرگی برای غرب بود و حوادث سوریه، شکست تروریستها، علیرغم پشتیبانی غرب و کشورهای عربی در پیشبرد مواضع ایران در مذاکرات 1+5 اثرات مثبتی خواهد داشت.

وی با اشاره به اظهارات ظریف در خصوص مذاکرات اخیر گفت: ظریف اعلام کرد مذاکرات برای تدوین توافقنامه نهایی با مشکلاتی روبروست که موجب شده روند مذاکرات طولانی شود.

وی همچنین گفت: ظریف اعلام کرد چند قسط از طلبهای ایران عملا وصول شده که با ادامه مذاکرات طلب بیشتری از ایران وصول خواهد شد.

کد N356929

وبگردی