آفتاب

ادامه مذاکرات در کره جنوبی برای معرفی نخست‌وزیر جدید

ادامه مذاکرات در کره جنوبی برای معرفی نخست‌وزیر جدید

سرنوشت سیاسی رئیس‌جمهوری کره جنوبی در حالی با کشمکش مواجه شده که دومین نامزد پست نخست‌وزیری منتخب وی به خاطر اظهارنظرهایش درباره ژاپن مجبور به عقب‌نشینی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه گاردین، مون چانگ – کئوک، نامزد تصدی پست نخست‌وزیری کره جنوبی در یک کنفرانس خبری گفت: من می‌خواستم به پارک گئون‌های، رئیس جمهوری کره جنوبی کمک کنم اما معتقدم کناره‌گیری بهترین راه در کمک به وی است. بنابراین، از این روند کناره گرفتم.

نامزدی این مرد 65 ساله که سابق بر این، خبرنگار بوده در ابتدای امر یک اقدام شگفت‌انگیز می‌آمد اما در نهایت نامزدی وی برای تصدی سمت نخست‌وزیری کره جنوبی مایه کشمکش‌های سیاسی در دولت سئول شد چرا که وی پیش‌تر اظهارنظرهایی را درباره قوانین استعماری ژاپن مطرح کرده بود.

پارک گئون های مشکلاتی را با تعدادی از انتصاب‌های سیاسی خود داشته و کناره‌گیری این فرد نیز ضربه بیشتری بر پیکره دولت وی زده است.

چرا که محبوبیتش از زمان واژگونی یک کشتی تفریحی حامل دانش‌آموزان در آوریل سال جاری میلادی کاهش یافته است.

پارک گئون های در بیانیه‌ای به شدت از اینکه این مرد بدون آنکه بتواند کاملا از خود دفاع کند مورد قضاوت قرار گرفته، ابراز ناامیدی کرد و گفت: امیدوارم که این مرد فرصت اصلاح عقاید نادرست و اطلاعات غلط را به دست آورد.

انتهای پیام

کد N356878

وبگردی