آفتاب

نیروهای عراقی ضربات سنگینی به تروریست های داعش وارد کردند

نیروهای عراقی ضربات سنگینی به تروریست های داعش وارد کردند

تهران- ایرنا- نیروهای عراقی روز سه شنبه در جدیدترین تحولات امنیتی در این کشور توانستند گذرگاه مرزی میان عراق و اردن را تحت کنترل خود در آوردند و ضربات سختی به تروریست های داعش وارد آورند.

به گزارش شبکه المیادین، نیروهای ارتش عراق موفق شدند گذرگاه ˈطریبیلˈ در مرز میان عراق و اردن را به طور کامل تحت کنترل خود در آورند.

بر اساس این گزارش، نیروهای عراقی موفق شدند کنترل بسیاری از محله های جنوبی منطقه تعلفر را از دست تروریست های داعش خارج کنند.

المیادین همچنین افزود: نیروهای عراقی پس از سیطره بر بخش های جنوبی تعلفر در حال پیشروی به سوی بخش های شمالی این منطقه هستد.

از سوی دیگر هواپیمای بدون سرنشین ارتش عراق با هدف قرار دادن پایگاه های داعش در موصل شماری از تروریست ها را به هلاکت رساند.

منابع امنیتی همچنین گزارش دادند که در پی بمباران یکی از پایگاه های تروریست های داعش در شرق فلوجه، ˈاحمد عابد المرعاویˈ ملقب به ˈابو الحارثˈ یکی از برجسته ترین رهبران داعش به هلاکت رسید.

پایگاه خبری المسله نیز در گزارشی به نقل از یک مقام امنیتی در تکریت اعلام کرد که ارتش عراق موفق شد طی اجرای یک عملیات امنیتی در منطقه ˈالرواشدˈ در جنوب تکریت 39 تروریست داعش را به قتل برساند.

المسله به نقل از یک مقام امنیتی در استان الانبار افزود: داعش از غیر نظامیان به ویژه کودکان به عنوان سپر انسانی در شهر فلوجه برای مقابله با نیروهای عراقی استفاده می کند.

بر اساس این گزارش، داعش با این اقدام، استراتژی جدیدی را اتخاذ کرده و تلاش می کند تا از محاصره نیروهای عراقی نجات یابد.

از سوی دیگر یک مقام پلیس در استان ذی قار اعلام کرد که نیروهای ویژه عراقی توانستند شماری از رهبران برجسته حزب بعث را به اتهام همکاری با داعش در این منطقه بازداشت کنند.

مترجمام**9329**1010
کد N356865

وبگردی