آفتاب

قشقاوی: هیچ ایرانی در عراق دچار مشکل نیست

قشقاوی: هیچ ایرانی در عراق دچار مشکل نیست

تهران-ایرنا- معاون کنسولی و امور ایرانیان وزارت امور خارجه با بیان اینکه « در حال حاضر هیچ ایرانی در عراق دچار مشکل نیست» پیش آمدن مشکلاتی برای تعدادی از زائران ایرانی عتبات عالیات در طی روزهای گذشته را تایید کرد و گفت :«مشکل برطرف شده است.»

«حسن قشقاوی» روز سه شنبه درگفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا اظهار داشت:تعدادی از زائران ایرانی که به صورت آزاد به عتبات سفر کرده بودند، در روزهای گذشته در سامرا گرفتار نیروهای تروریستی شده بودند که با پیگیری های مسوولان ایرانی والبته مقامات کشورعراق و ارتش این کشور،مشکل آنها برطرف شد.

وی با بیان اینکه این ایرانیان با سلامت کامل به میهن اسلامی بازگشته اند، افزود: در حال حاضر مساله جدیدی برای ایرانیان خارج از کشور و زائران عتبات عالیات پیش نیامده است.

قشقاوی در پاسخ به سوالی درباره اینکه با توجه به شرایط امروز عراق و درگیری های ارتش این کشور با تروریست ها ، آیا سفر ایرانیان به عتبات عالیات محدود شده است،گفت: نظر وزارت امورخارجه مطابق دیدگاه سازمان های رسمی متولی این امر مثل سازمان حج و زیارت است.

معاون کنسولی وزیرامورخارجه عنوان کرد:دیدگاه و نظر مسوولان کشور درباره سفر به اماکن زیارتی عراق متناسب با واقعیت های موجود است .

وی افزود: بر اساس نظر سازمان حج و زیارت سفر ایرانیان به عتبات عالیات مشکلی ندارد،اما بهتر است که زائران از سفر انفرادی بپرهیزند و از طریق مراجع رسمی اقدام کنند.

قشقاوی همچنین به علاقه مندان به سفر به عراق توصیه کرد که پیش از سفر توصیه های وزارت خارجه و اطلاعیه های رسمی ارگان های مربوطه مثل سازمان حج و زیارت را مطالعه کنند و به نکات مطرح شده در این بیانیه ها توجه نمایند.

به گزارش ایرنا،پیش از این اخباری منتشر شده بود مبنی براینکه همزمان با آغاز درگیری های دولت عراق با تروریست های تکفیری، برخی ایرانیان که جهت زیارت اماکن مقدس شیعیان به سامرا در کشور عراق سفر کرده بودند، برای خروج از این شهر با مشکل روبرو شدند.

پس از اطلاع از این ماجرا، مسوولان مربوط در عراق و ایران پیگیر موضوع شدند که در نتیجه این زائران با تدابیر ویژه نیروهای امنیتی و ارتش عراق از منطقه خارج شدند.

این گروه از زائران در قالب کاروان آزاد به عراق سفر کرده بودند.

سیام ** 9173 ** 1418
کد N356825

وبگردی