آفتاب
/ گزارش - النشره/

یافتن 3 شهرک‌نشین‌ یا نابودی حماس؛ اسرائیل به دنبال چیست؟

یافتن 3 شهرک‌نشین‌ یا نابودی حماس؛ اسرائیل به دنبال چیست؟

رژیم صهیونیستی حملات نظامی خود در کرانه باختری را با ادعای تلاش برای پیدا کردن سه شهرک‌نشین گسترش داده و نیروهای خود را در تمامی شهرهای فلسطین برای پیدا کردن آنها بسیج کرده است اما به نظر می‌رسد که هدف این اقدام چیز دیگری جز پیدا کردن شهرک‌نشین‌ها است و بیشتر به شبیه انتقام از فلسطینیان و تلاش برای از بین بردن حماس است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت اینترنتی النشره، در رابطه با ربودن 3 شهرک‌نشین، رژیم صهیونیستی انگشت اتهام را به سمت جنبش حماس نشانه رفته است اما حماس این مساله را تکذیب می‌کند.

تلاش اسرائیل برای از بین بردن حماس از طریق بازداشت صدها فلسطینی عضو حماس و همچنین نمایندگان این جنبش در شورای قانونگذاری و در راس آنها عزیز دویک، رئیس این شورا مشخص است.

در همین راستا، نشات الاقطش، استاد علوم رسانه‌ای در دانشگاه بیرزیت، می‌گوید اسرائیل از دهه‌ 90 تصمیم دارد تا حماس و مقاومت فلسطینی را ریشه کن سازد اما عملا در این اقدام ناتوان مانده است.

وی در مصاحبه با النشره می‌گوید: رهبران سیاسی و نیروهای حماس در کرانه باختری حضور ندارند اما همانگونه که دیدیم در سال 2006 و هنگام برگزاری انتخابات فلسطین، حماس با پیروزی چشمگیر خود در این منطقه جهان را غافلگیر کرد.

الاقطش اظهار کرد: هیچ‌کس تعداد نیروهای حماس در کرانه باختری را نمی‌داند بویژه آنکه حماس یک جنبش محرمانه بود که تنها در هنگام مقابله با اسرائیل یا برگزاری انتخابات فلسطین خود را نشان می‌دهد.

در همین حال، اسماعیل الاشقر، یکی از رهبران حماس می‌گوید: اسرائیل از هیچ تلاشی برای ریشه‌کن کردن حماس از کرانه باختری و نوار غزه فروگذار نخواهد کرد و به همین منظور دست به ده‌ها عملیات زده است و همواره شکست سختی را متحمل شده است. ریشه‌کن کردن حماس یک امر غیرممکن و آینده نیز متعلق به حماس و مقاومت و مردم فلسطین است که این اشغالگری‌ها را نمی‌پذیرند.

تحلیل‌گران در کرانه باختری می‌گویند که اسرائیل درحال تصویه حساب با حماس است چرا که حماس از نظر اسرائیل پس از آشتی با فتح کمر روند صلح را شکسته و اسرائیل بهانه شهرک‌نشین‌های گمشده را برای انتقام از حماس مطرح می‌کند.

در همین راستا مصطفی ابراهیم، نویسنده و تحلیلگر سیاسی می‌گوید: اسرائیل دست به وحشیانه‌ترین تجاوزات علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری می‌زد و در تلاش است تا زیرساخت‌های جنبش حماس در کرانه باختری را از بین ببرد و تهدید کرده است که رهبران حماس را از کرانه باختری به غزه می‌برد و چه بسا آنها را در مرحله آتی ترور کند.

وی خاطر نشان کرد: اتهام‌های مطرح شده علیه حماس مبنی بر دست داشتن در ربودن شهرک‌نشین‌ها تنها در راستای انتقام‌جویی از تشکیل دولت "توافق ملی فلسطین" است.

رژیم صهیونیستی اساس کار خود را بر این باور قرار داده که سه شهرک‌نشین ربوده شده زنده بوده و در کرانه باختری هستند تا از این طریق ضربه مهلکی به پایگاه‌های حماس در کرانه باختری وارد کند.

انتهای پیام

کد N356824

وبگردی