آفتاب

مقام اتحادیه اروپا:انتظار نمی رود این اتحادیه تحریم ها را علیه روسیه تشدید کند

مقام اتحادیه اروپا:انتظار نمی رود این اتحادیه تحریم ها را علیه روسیه تشدید کند

تهران-ایرنا- یکی از مقام های اتحادیه اروپا روز سه شنبه اعلام کرد که انتظار نمی رود رهبران این اتحادیه تحریم های سخت تری را علیه روسیه در زمان دیدارشان در بروکسل در روز پنج شنبه و جمعه اعمال کنند.

به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، این مقام اتحادیه اروپا یادآورشد که رهبران اتحادیه اروپا احتمالا بر لزوم توافق در مورد طرح صلح میان دولت کی یف، مسکو و شبه نظامیان جدایی طلب به جای اعمال تحریم های جدید علیه روسیه تاکید خواهد کرد.

شبه نظامیان جدایی طلب حامی روسیه روز گذشته اعلام کردند که آنها به آتش بس اعلام شده از سوی دولت می پیوندند و با نمایندگان دولت پترو پوروشنکو رئیس جمهوری اوکراین مذاکرات را آغاز کرده اند.

این مقام اتحادیه اروپا به روند تحریم های قبلی اتحادیه اروپا علیه روسیه اشا ره کرد و ادامه داد: اگرچه اتحادیه اروپا آماده اجرای مرحله سوم تحریم ها علیه روسیه است اما در این مقطع زمانی مقامات اتحادیه اروپا بر طرح صلح مطرح شده در اوکراین، اجرای آتش بس و مذاکره میان طرف های درگیر متمرکز است.

اظهارات این مقام اتحادیه اروپا در حالی مطرح شده است که در روزهای اخیر آلمان و چند کشور اروپایی اعلام کرده اند که آماده اند تحریم های سختگیرانه تری را علیه روسیه اعمال کنند. اگرچه هنوز به طور دقیق مشخص نیست که آیا تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا با این مساله موافقت خواهند کرد یا خیر. مقام های آلمانی از این مساله که روسیه تمایل نداشته تا مانع از عبور شبه نظامیان و تسلیحات از خاک روسیه به داخل اوکراین شود انتقاد داشته اند.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه به تازگی با فرانسوآ اولاند رییس جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در مورد بحران اوکراین گفت و گو کرد. به نظر می رسد که در نشست آتی رهبران اتحادیه اروپا بحران اوکراین در راس دستور کار مقامات قرار گیرد.

از سوی دیگر فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان روز دوشنبه به کی یف سفر کرد تا با نماینده سازمان امنیت و همکاری اروپا دیدار کند. این در حالی است که این سازمان تلاش داشته تا میان دولت اوکراین و شبه نظامیان جدایی طلب در این کشور میانجی گری کند و به درگیری های این کشور پایان دهد. وزیر خارجه آلمان قرار است روز سه شنبه با رییس جمهوری اوکراین و دیگر مقامات این کشور دیدار و در مورد طرح صلح پیشنهادی برای پایان دادن به بحران اوکراین و همچنین جدیدترین تحولات میدانی با این مقامات بحث و تبادل نظر کند.

رسانام**9234**1010
کد N356810

وبگردی