آفتاب

همایش نقش والدین در پیشگیری از اعتیاد فرزندان برگزار شد

همایش نقش والدین در پیشگیری از اعتیاد فرزندان برگزار شد

‌همایش «نقش والدین در پیشگیری از اعتیاد فرزندان» از سوی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان شمالی، مدیر گروه سلامت روان، اعتیاد والکل معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در این همایش بر اهمیت نقش والدین و نوع روابط آن‌ها با فرزندان تاکید کرد.

دکتر «بهناز گنابادی» نهادینه کردن ارزش‌های فرهنگی، مذهبی و خانوادگی را در پیشگیری از اعتیاد فرزندان بسیار مهم عنوان کرد‌.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این همایش به بیان سطوح مختلف پیشگیری پرداخت و توضیح داد: در سطوح مختلف پیشگیری تلاش می‌شود زمینه بروز یک بیماری در اجتماع از بین برود و این سطوح وسیع، پایه‌ای و موثر هستند‌.

دکتر «نادرنیک پرست» در خصوص پیشگیری اولیه یادآور شد: این پیشگیری مستقیما انجام می‌شود و حدود تاثیر آن مانند تزریق واکسن برای پیشگیری از بیماری‌ها مشخص است‌.

به گفته وی، پیشگیری بازتوانی نیز بدین صورت است که فرد بیمار شده و دچار معلولیت باید بازتوانی شود و حمایت می‌شود.

وی بیان کرد: سطوح بالاتر پیشگیری پرهزینه و کم مصرف تر است‌.

وی با بیان این موضوع که امروزه شاهد پیچیدگی در روابط اجتماعی هستیم‌، به اثربخشی پیشگیری سطح یک و ابتدایی برای مقابله با معضلات اجتماعی اشاره کرد.

وی در ادامه به نقش محیط و اطرافیان و تاثیر‌گذاری بیشتر آن به نسبت خانواده‌ها اشاره و خاطر‌نشان کرد: فرزندان در معرض آسیب‌های اجتماعی فراوانی هستند و باید به افزایش مهارت‌های پایه در قالب پیشگیری ابتدایی توجه شود.

وی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های والدین را آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد دانست که باید بیش از پیش با ارتقاء دانش و آگاهی به مقابله با آن‌ها پرداخت‌.

انتهای پیام

کد N356731

وبگردی