آفتاب

نزدیک شدن قیمت بلیت قطار در هند به بلیت هواپیما

نزدیک شدن قیمت بلیت قطار در هند به بلیت هواپیما

دهلی نو - ایرنا - با گرانی و نزدیک شدن قیمت بلیت قطارهای درجه یک در هند مسافران این قطارها تمایل بیشتری به مسافرت با هواپیما پیدا کرده اند.

به گزارش ایرنا؛ افزایش قیمت بلیت قطار در هند موجب اعتراض بسیاری از مردم این کشور به ویژه حزب مخالف دولت یعنی حزب کنگره شده است.

مخالفان می گویند: دولت با این کار از هر 2 روپیه هزینه صنعت ریلی 1 روپیه آن را از جیب مردم هزینه می کند.

اما ازسوی دیگر دولت می گوید قوانین بسیار قدیمی که برخی ازآنها بیش از 89سال قدمت دارد موجب شده است راه آهن هند آن گونه که باید توسعه نیابد.

قدمت برخی از این قوانین به زمان امپراطوری انگلستان در هند می رسد.

عمده این اعتراض ها از زمانی آغاز شد که دولت بهای بلیت قطارهای مسافربری را بیش از 14 درصد و قیمت حمل بار را 6 و نیم درصد افزایش داد.

کارشناسان می گویند با این میزان افزایش میزان درآمد راه آهن هند سالیانه به بیش از 9 هزار میلیارد روپیه افزایش پیدا می کند.

برخی منابع خبری اعلام کردند، حامیان حزب کنگره روز یکشنبه در اعتراض به افزایش قیمت بلیت قطار و همچنین مشکلات ناشی از قطع مکرر و طولانی مدت برق، در برخی نقاط دهلی تجمع کردند و مترسک نخست وزیر مودی را به آتش کشیدند.

گفته می شود اختلاف بین قیمت بلیت های هواپیما و قطار در برخی مسیرها، به حدود 14 درصد رسیده است و با این اختلاف مردم ترجیح می دهند در این مسیرها با هواپیما مسافرت کنند.

این افزایش قیمت ها روز جمعه به این دلیل صورت گرفت که نخست وزیر کشور گفته بود به دنبال بهبود کیفیت خدمات راه آهن پس از یک دهه می باشد.

خطوط ریلی و راه آهن مهمترین و گسترده ترین وسیله حمل و نقل در هندوستان به شمار می آید و بیشتر مردم کشور حتی مسافرت های روزانه و کوتاه خود را با قطار انجام می دهند.

هندوستان با حدود 70 هزار کیلومتر خط آهن یکی از بزرگترین شبکه های ریلی جهان را داراست.

روزانه در این کشور بیش از 20 میلیون نفر با قطار جابجا می شوند.

شرکت راه آهن هندوستان با حدود 2 میلیون پرسنل از بزرگترین سازمان های استخدامی جهان به شمار می آید.

با وجود گستردگی خطوط ریلی و راه آهن در هند، بیشتر واگن ها و تجهیزات این خطوط، قدیمی و فرسوده است و دولت تجهیز و نوسازی راه آهن را در دستور کار خود قرار داده است.

ایجاد و توسعه قطارهای پرسرعت و مدرن نیز از دیگر برنامه های دولت مودی در هند به شمار می آید.

آساق ** 2167**1392
کد N356585

وبگردی