آفتاب

آقاتهرانی: اصولگرایان در انتخابات گذشته اشتباه کردند

آقاتهرانی: اصولگرایان در انتخابات گذشته اشتباه کردند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در انتخابات گذشته اصولگرایان اشتباه کردند و باید اشتباه خود را اصلاح و درست کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی که دوشنبه، دوم تیر ماه بعداز نماز مغرب و عشا در کلاس اخلاق اسلامی در حسینیه امام حسین(ع) یاسوج سخن می گفت، افزود: برخی ها راحت می‌گویند که دغدغه دین ندارند که باید از این عده پرسید پس فرق شما با تفکر شاهنشاهی چیست؟ چراکه آنها هم دغدغه دین نداشتند.

وی اظهارکرد: امروز همه باید در کشور اسلامی به دنبال این باشیم که در خوبی ها همانند حجاب و عفاف، راستگویی، ناموس پرستی، غیریت دینی، پاکی، مجاهد بودن و به فکر انقلاب بودن از همدیگر سبقت بگیریم تا هم دین و هم انقلاب خود را حفظ کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برخی به دنبال غیرت‌زدایی از جامعه هستند که نمونه بارز آن را در بدحجابی‌ها می‌توان مشاهده کرد.

حجت الاسلام آقا تهرانی تصریح کرد: نباید تنها به دنبال عیوب دیگران باشیم و بر همین اساس دولت می‌تواند به جای بیان نقاط ضعف دولت گذشته از نقاط قوت آن سخن بگوید و همچنین اگر اشتباهی در کارها انجام می‌شود با شجاعت آن را بیان کند و از مردم عذرخواهی کند. قبول است که اشتباهاتی دولت قبل داشت اما همه برنامه های آن که اشتباه نبود بنابراین باید نقاط قوت و ضعف را با هم بگوییم نه اینکه تنها نقاط ضعف را ببینیم در دولت قبل سفرهای استانی خوبی برگزار می شد که باید این دولت از آنها الگو بگیرد.

وی ادامه داد: اگر جریان اصولگرا در انتخابات گذشته اشتباهی کرده باید به آن اقرار کرده و برای اصلاح آن اقدام کند. وقتی که رهبری در فتنه 88 اقدام عده‌ای را اشتباه دانستند آن عده باید به اشتباه خود اقرار می‌کردند چراکه اقرار به اشتباه انسان را می‌سازد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دعوت به حق اصلی مهم است و نباید به دنبال دسته‌گرایی و باندبازی و قوم‌گرایی رفت بلکه باید دیگران را سفارش به پرهیز از این صفات کرد و پای حق نیز ایستاد و امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

حجت الاسلام آقا تهرانی به والدین توصیه کرد: فرزندان دختر و پسر خود را زود شوهر و زن دهید و آنها را معطل نکنید چراکه این فرهنگ غربی هاست و والدین نباید مهریه ها را بالا بگیرند و با برخی مسایلی که نیاز به آنها نیست ازدواج را برای جوانان سخت کنند بلکه باید تلاش کنند و نگذارند فرزندانشان به گناه بیفتند.

وی با بیان اینکه در گذشته ماهواره برای جوانان خطر بود، گفت: امروزه سایتها برای جوانان خطر است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت نان حلال در زندگی و اثرات آن بر جامعه اضافه کرد: نان حلال باید به فرزندان خود بدهیم که متأسفانه جای آن خالی است، کسانی که معلم هستند فرزندان خوبی دارند چون کار زیاد می کنند اما حقوق کم می گیرند اما برخی ها کار کم می کنند و حقوق زیاد می گیرند و مال حرام در زندگی افراد تأثیرات منفی دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: وادادگی مسئولان و خودباختگی در برابر غربی‌ها درد بزرگی است.

به گزارش خبرنگار ایسنا،منطقه کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی همچنین روز گذشته در نشست هم اندیشی اساتید دانشگاههای استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن 9 دی دانشگاه یاسوج با موضوع رابطه استاد و دانشجو اظهار داشت: یکی از نمونه‌های بی‌توجهی مسئولان و نمایندگان به مقوله فرهنگ عدم رغبت آنان برای عضویت نمایندگان در کمیسیون فرهنگی است.

وی با بیان اینکه هم شاگرد و هم استاد باید همواره به فکر این باشند که هدف را گم نکنند چراکه ارزش انسان بیشتر از آنست که به غیر از خدا به چیز دیگری بیندیشد، اظهارکرد: برای همین نباید در برنامه‌های فرهنگی خود از کیفیت‌ها غافل شویم و به همه دیدگاه‌ها و سلایق و تفکرات توجه داشته باشیم چراکه در دانشگاه همه از یک تیپ و مرام نیستند و برای هر یک از آنها باید برنامه با کیفیت برای ارائه داشته باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در زمینه فرهنگ خاطرنشان کرد: ایشان در همه حوزه‌ها استاد هستند اما بیش از هر چیز به حوزه فرهنگ تسلط کامل دارند و اگر ولی‌فقیه نبودند ملاترین آدم فرهنگی در این کشور هستند.

وی ادامه داد: بی‌توجهی به فرهنگ از سوی مجلس و دولت را مربوط به یک دوره نیست و از گذشته‌ها تاکنون این بی‌توجهی و بی‌رغبتی وجود داشته است. بودجه بخش فرهنگ کم است و برخی ها برای بخش های دیگر از آن می کَنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس نهم را در نظر بگیرید و ببینید که چند نماینده تمایل برای حضور در کمیسیون فرهنگی از خود نشان داده‌اند و تا کمیسیون‌های جذابی همچون بودجه، انرژی و صنایع با آن حجم سفرهای خارجی، و پول ها وجود دارد دیگر رغبتی برای حضور در این کمیسیون باقی نمی‌ماند و این‌گونه فرهنگ مظلوم واقع می‌شود.

حجت الاسلام آقا تهرانی عنوان کرد: اگر فرهنگ اسلامی را ترویج نکنیم چیزی برایمان باقی نمی‌ماند و در دانشگاه اسلامی و با دانشجو و استاد اسلامی آنچه که بیش از همه اهمیت پیدا می‌کند، علم غربی است.

وی اظهارکرد: بچه مسلمان‌ها هم در این حوزه آنچنان که باید و شاید کار نمی‌کنند و همین می‌شود که بهترین استاد ما به فرض مثال در دانشگاه برای تدریس مدیریت کسی است که مدیریت به سبک غربی را خوب تدریس می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این که در روز وحدت حوزه و دانشگاه دور هم جمع شویم و یک بستنی و چای میل کنیم وحدت ایجاد نمی‌کند به همین خاطر است که می‌گوییم انفصال فرهنگی جدی است و دانشگاه برای خود یک دیوار بلند دارد و حوزه هم دیوار بلند خودش را دارد.

حجت الاسلام آقا تهرانی بیان کرد: چه اشکالی دارد ما حوزویان طلابی را که در علوم دیگر استعداد دارند به سوی دانشگاه سوق دهیم و دانشگاه نیز دانشجویی که در علوم دینی دارای استعداد است به سمت حوزه بکشاند تا از علوم اسلامی بیشتر استفاده شود و علمی که از عقل، ترجمه و وحی استفاده می کند اسلامی و علمی که از ترجمه و عقل استفاده می کند علم غربی است.

وی گفت: وادادگی مسئولان و خودباختگی در برابر غربی‌ها درد بزرگی است و اکنون در آمریکا بهترین متخصصان آنها بچه مسلمان‌ها به ویژه ایرانی‌ها هستند و هنوز برخی نمی‌دانند که آمریکایی‌ها خودشان به تنهایی هیچ عددی نیستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی ها خیلی که در حوزه فرهنگ زور بزنند موضوع پیوست و پیوند فرهنگی را مطرح می‌کنند و وقتی در کارهای عمرانی عواقب فرهنگی را در نظر نمی‌گیریم مشکلات امروزی پیش می‌آید.

حجت الاسلام آقا تهرانی اضافه کرد: میلیاردها تومان پول خرج سوراخ کردن کوه و ساخت جاده تهران شمال می‌کنیم اما دریغ از این که برنامه های فرهنگی این پروژه را نیز ببینیم.

انتهای پیام

کد N356176

وبگردی