آفتاب
رییس ستاد مرکزی برگزاری مراسم هفتم تیر اعلام کرد

ابوترابی، علوی و رحیم پور ازغدی سخنرانان مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر

ابوترابی، علوی و رحیم پور ازغدی سخنرانان مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر

مراسم بزرگداشت هفتم تیر امسال از روز پنج‌شنبه پنجم تیرماه به مدت سه روز برگزار می‌شود و سخنرانان روزهای اول، دوم و سوم به ترتیب حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی نایب رییس مجلس، دکتر محمود علوی وزیر اطلاعات و رحیم‌پور ازغدی خواهند بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محسن صباغ رییس ستاد مرکزی برگزاری مراسم هفتم تیر در نشستی با اعلام این خبر به تحلیل تاریخی حادثه هفتم تیر پرداخت و گفت: این فاجعه و شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و 72 تن از یارانش باعث آگاهی، هوشیاری، انسجام و قاطعیت بیشتر مردم شد ،بنابراین این فاجعه بسیار تلخ و ضایعه بزرگ برای ملت ایران آثار و برکات فراوانی هم داشت.

وی افزود: حادثه هفتم تیر این اعتقاد را در مردم به وجود آورد که بعد از آن محال است در مسیر انقلاب اسلامی انحراف ایجاد شود و شاهدیم در سی و سومین سالگرد شهادت آن عزیزان و سی و ششمین سالگرد انقلاب اسلامی مردم با هوشیاری مطلیع و پشت سر ولایت برای حفظ انقلاب تلاش می‌کنند.

رییس ستاد مرکزی مراسم هفتم تیر به آمار شهدای حادثه هفتم تیر اشاره کرد و گفت: 25 شهید از قوه قضاییه، 27 شهید از قوه مقننه، 20 شهید از مسئولان و فعالان سیاسی حزب جمهوری اسلامی و 28 جانباز در حادثه هفتم تیر داشتیم و امروز هم شاهدیم که مجلس و دولت و مردم انقلابی ادامه‌دهنده راه شهدا هستند.

صباغ در ادامه به عوامل حادثه هفتم تیر اشاره کرد و گفت: از جمله عوامل این فاجعه رخنه و نفوذ منافقین در نهادها، تاثیر تبلیغات سوء، سانسور فکری، قاطعیت مسئولان خط امامی، پیروزی های ایران در جنگ تحمیلی، کوتاهی در حفاظت از مسئولان نظام، موفقیت‌های خط امام در عرصه‌های سیاسی و ... است.

وی همچنین به پیامدهای حادثه هفتم تیر اشاره کرد و گفت: این فاجعه پیامدهای بسیار خوبی در بر داشت از جمله آگاهی در شناخت بیشتر مردم از منافقین، دقت بیشتر مردم نسبت به اوضاع سیاسی و هوشیاری مردم و استحکام پایه‌های نظام و همچنین ائتلاف نیروهای خط امام و البته حفاظت از شخصیت‌ها و حراست از مراکز دولتی و نهادهای انقلابی.

رییس ستاد مرکزی برگزاری مراسم هفتم تیر افزود: به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و بازشناسی اندیشه‌های شهید بهشتی، معرفی جمهوری اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین قربانی تروریسم، سی و سومین سالگرد شهدای هفتم تیر را امسال با برگزاری مراسمی از روز پنج‌شنبه، پنجم تیرماه به مدت سه روز در محل یادمان شهدای هفتم تیر و در مقتل آن شهدا برگزار می‌کنیم.

صباغ با اشاره به این‌که مراسم امسال به مدت سه روز و با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان، خانواده‌های شهدا و جانبازان برگزار خواهد شد، گفت: این مراسم هر روزه از 6:30 صبح تا 18:30 بعدازظهر با سخنرانی مسئولان برگزار خواهد شد که در روز اول حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی نایب رییس مجلس شورای اسلامی، روز دوم حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر علوی وزیر اطلاعات و روز سوم حسن رحیم‌پور ازغدی در مراسم سخنرانی خواهند کرد.

وی با بیان این‌که از دیگر برنامه‌های مراسم بزرگداشت شهدای هفت تیر امسال رونمایی از دو کتاب زندگینامه شهید بهشتی و حزب دیالمه است، افزود: مراسم خاطره‌گویی توسط خانواده‌های شهدای هفتم تیر و جانبازان نیز خواهیم داشت.

رییس ستاد مرکزی برگزاری مراسم هفتم تیر با اشاره به این‌که عصر روز پنج‌شنبه پنجم تیر مراسم ویژه عطرافشانی و نثار گل با حضور مردم در قطعه 72 تن بهشت زهرا از ساعت 16 برقرار است، افزود: سخنرانی مسئولان و یادگاران انقلاب و شهدای هفتم تیر در خطبه‌های نماز جمعه سراسر کشور در روز ششم تیر از دیگر برنامه‌های ما خواهد بود.

صباغ افزود: امسال در تهران و در قتلگاه شهدای هفتم تیر میزبان 84 شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس هستیم و همچنین مراسم دعای ندبه جمعه ساعت 6 صبح در مزار 72 تن در بهشت زهرا برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که مراسم دعای کمیل و دعای ندبه در حسینیه‌ها و مساجد سراسر کشور و همچنین مهدیه تهران به طور ویژه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در سراسر کشور مراسم بزرگداشت شهدا توسط ستادهای برگزاری مراسم و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با حضور مردم و خانواده‌های شهدا برگزار خواهد شد؛ چرا که بسیاری از خانواده‌های شهدا مقیم استان‌ها هستند.

رییس ستاد مرکزی برگزاری مراسم هفتم تیر ادامه داد: از دیگر برنامه‌های مراسم بزرگداشت هفتم تیر امسال برگزاری شب شعرها، خاطره‌گویی، دیدار خانواده شهدا با نمایندگان ولی فقیه و استانداران، برگزاری مراسم بر مزار شهدا، مسابقات فرهنگی و ورزشی و کتابخوانی و برگزاری نشست‌ها و نمایشگاه‌های فرهنگی خواهد بود و در استان چهارمحال و بختیاری نیز ویژه برنامه‌ای تحت عنوان آقا سرت سلامت به منظور شکرگذاری از سلامت رهبری در حادثه تروریستی ششم تیر برگزار خواهد شد.

صباغ با اشاره به این‌که در حادثه هفتم تیر چند شهید از هیات دولت داشتیم، گفت: علاوه بر برگزاری مراسم در تمامی نهادها و وزارتخانه‌های دولتی در این وزارتخانه‌ها ویژه برنامه‌ای خواهیم داشت که از جمله برنامه‌ها دیدار مقام عالی آن وزارتخانه با خانواده شهدا، حضور مقامات عالی وزارتخانه بر مزار شهدا و چاپ بنر و بروشور زندگینامه شهدا خواهد بود.

وی افزود: جامعه کارگری نیز اعلام کرده است که فردا (چهارشنبه) از ساعت 9 تا 11 در مزار شهدای هفتم تیر حضور خواهد یافت و قطعا برای حضور مردم در مراسم امسال تمهیداتی اندیشیده شده است که شرکت واحد اتوبوسرانی و مترو در این راستا ما را یاری خواهند کرد.

رییس ستاد مرکزی برگزاری مراسم هفتم تیر در جواب سوالی در مورد برنامه‌های مراسم هفتم تیر در خارج از کشور، گفت: با هماهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با کشورهای مرتبط مراسم بزرگداشت به منظور تبیین ابعاد اندیشه‌های شهید بهشتی و بازگو کردن نام شهدا برگزار خواهد شد.

صباغ همچنین به انتشار آگهی مبنی بر برگزاری مراسم هفتم تیر از سوی ستادهای مردمی در برخی سایت‌ها و رسانه‌های مکتوب اشاره کرد و اظهارداشت: از این اقدام استقبال می‌کنیم و این اقدام مردمی منافاتی با برنامه‌های ستاد بزرگداشت ندارد.

وی همچنین در جواب سوال دیگری در مورد حضور مسئولین قوا در مراسم هفتم تیر، گفت: طبق روال هر ساله از تمامی مسئولان قوا، اعضای هیات دولت و نمایندگان مجلس برای شرکت در این مراسم دعوت شده است و ان‌شاءالله طبق روال آنها در این مراسم شرکت خواهند کرد.

رییس ستاد مرکزی برگزاری مراسم هفتم تیر همچنین از افتتاح موزه یادمان شهدای هفتم تیر در آینده نزدیک خبر داد.

انتهای پیام

کد N355939

وبگردی