آفتاب

وزیر کشور نسبت بی توجهی به پدیده بانوان ساپورت پوش در تهران پاسخ دهد

وزیر کشور نسبت بی توجهی به پدیده بانوان ساپورت پوش در تهران پاسخ دهد

تهران - ایرنا- رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: چرا وزارت کشور نسبت به پدیده بانوان ساپورت پوش در تهران و برخی شهرهای دیگر بی تفاوت است و به آن رسمیت داده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «احمد سالک» در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس با قرائت گزارش سوال از وزیر کشور اظهارداشت: این سوال مشترک توسط علی مطهری نماینده مردم تهران و سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان به کمیسیون فرهنگی ارسال و اعلام وصول شده است.

وی با قرائت گزارش سوال از وزیر کشور ادامه داد: در اجرای ماده 209 آیین نامه داخلی مجلس این سوال در جلسه 20 اسفند ماه سال 92با حضور نمایندگان سوال کننده سوالات مطرح در این کمیسیون رسیدگی شد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: در ابتدای جلسه مطهری سوال خود را مطرح کرد که «جدیدا پدیده ای در جامعه ظاهر شده به نام ساپورت یا جوراب های بلند که ریشه آن هم از شبکه های ماهواره ای است، نکته اینجا است که استفاده کنندگان این پوشش وقتی عکس العملی از دولت نمی بینند استنباط می کنند که این نوع پوشش اشکالی ندارد و مشمول پوشش اسلامی است.»

سالک یادآور شد: «مطهری پرسید این سوال من مختص پدیده ساپورت است نه قانون عفاف و حجاب. برخورد با این نوع بدحجابی ها وظیفه دولت است نه مردم، انتظار ما این بود که شما یک اطلاعیه بدهید و الگوی حجاب اسلامی و مظاهر بدحجابی را اطلاع رسانی کنید و در درجه دوم برخورد شود.»

ادامه دارد...

سیام (3) ** 9103** ل.ا**1336
کد N355816

وبگردی