آفتاب

بیش از دو هزار تونسی برای گروه های تروریستی در سوریه می جنگند

بیش از دو هزار تونسی برای گروه های تروریستی در سوریه می جنگند

تهران – ایرنا – وزیر کشور تونس از همکاری دست کم 2 هزار و 400 تبعه این کشور در همکاری با گروه های تروریستی در سوریه خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری ˈفرانسهˈ، ˈلطفی بن جدوˈ وزیر کشور تونس روز گذشته (دوشنبه) در گفت وگو با خبرنگاران گفت: طبق آماری که به دست آورده ایم تونسی هایی که برای جنگنیدن به سوریه رفته اند، و اکثرا (80 درصد) با ˈداعشˈ همکاری می کنند، دست کم بالغ بر 2 هزار و 400 نفر هستند.

در ماه فوریه (بهمن/اسفند)، همین وزیر تونسی اعلام کرد که مقامات این کشور از سفر 8 هزار شهروند خود به سوریه جلوگیری کرده است و در حدود 400 نفر از تونسی ها نیز از جنگ سوریه به کشورشان بازگشته اند.

داعش که یکی از مهم ترین گروه های تروریستی معارض با دولت ˈبشار اسدˈ است، کنترل مناطقی را در سوریه در اختیار دارد. این گروهک تروریستی طی چند هفته اخیر با حمله به عراق بخش هایی از چند استان این کشور را به اشغال خود درآورده است. هر چند ارتش عراق توانسته قسمت هایی از مناطق اشغال شده را آزاد کند، اما نبرد سنگین میان نیروهای امنیتی و تروریست ها همچنان ادامه دارد.

داعش همچنین افراطی ترین گروه معارض در سوریه است که هدف از اقدامات وحشیانه خود را ایجاد حکومت به اصطلاح اسلامی در دو سوی مرز عراق با سوریه اعلام کرده است. این در حالی است که گروه مذکور اکنون به بدرفتاری، خشونت و بیرحمی علیه غیرنظامیان شناخته می شود.

خاورم**9156/1275
کد N355647

وبگردی