آفتاب

گل مسی به ایران سوژه اصلی نشست خبری ابتکار در سنندج بود

 گل مسی به ایران سوژه اصلی نشست خبری ابتکار در سنندج بود

نشست خبری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار و گل مسی به تیم ملی فوتبال ایران به سوژه اصلی این نشست تبدیل شد.


به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری معصومه ابتکار عصر دوشنبه در حالی در سنندج برگزار شد که بر خلاف سایر مسئولان کشوری که طی یک ماه اخیر به کردستان سفر کرده و نشست های خبری را لغو کردند، وی در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها در حوزه های مختلف محیط زیست پاسخ گفت.


در ابتدای این نشست یکی از خبرنگاران به اهدا توپ زیست بوم به لیونل مسی مهاجم تیم ملی آرژانتین اشاره کرد که معاون رئیس جمهور در پاسخ به وی گفت: من نمی دانم آن توپ چه شد البته هماهنگی های لازم صورت گرفته بود ولی معلوم نشد که چرا این مهم عملی نشد و توپ به مسی داده نشد.


در همین حین استاندار کردستان نیز گفت: فکر می کنم اگر این توپ را به مسی هدیه می کردید او به ما گل نمی زد که معاون رئیس جمهور در این میان گفت: شاید هم اگر توپ را به مسی می دادیم باز هم به ما گل می زد و آن وقت می گفتن که چرا توپ را به وی دادید.


در ادامه این نشست معاون رئیس جمهور با اشاره به حرکت قابل تقدیر فوتبالیست های ایرانی و قرار دادن نشان یوزپلنگ بر روی لباس های تیم ملی بیان کرد: این یک حرکت فرهنگی است و انتظار می رود که این حرکت در سایر رشته های ورزشی ادامه داشته باشد.


بخش زیاد دیگری از سوالات خبرنگاران کردستانی در این نشست پیرامون وضعیت دریاچه زریوار مریوان بود که معاون رئیس جمهور به همراه یکی از معاونین به ارائه توضیحاتی در خصوص زریوار پرداخت.


ابتکار با بیان اینکه سال گذشته و امسال بالغ بر 1.8 میلیارد تومان اعتبار برای احیاء و بهبود دریاچه زریوار مریوان هزینه شده است، بیان کرد : انتظار می رود در راستای همکاری خود مردم و سایر ادارات و سازمان های دولتی شاهد بهبود وضعیت دریاچه زریوار مریوان باشیم.


موضوع از بین بردن تفنگ شکارچیان و پیشمانی آنها از این کار که از استان کردستان آغاز شد و هم اکنون به سراسر کشور رسیده است دیگر مسئله ای بود که مورد توجه جدی خبرنگاران قرار گرفت و ابتکار در واکنش به آن عنوان کرد: دادن جایزه ملی محیط زیست به یکی از سازمان های مردم نهاد استان کردستان نشان دهنده توجه دولت به فعالیت های صورت گرفته در راستای حفاظت از محیط زیست است.


مدیریت پسماند در کردستان، موضوع آلودگی هوا و سراسری شدن عرضه بنزین با استاندار یورو چهار در کل استان های کشور، بحث ارائه لایحه مجازات متخلفان حوزه محیط زیست به مجلس شورای اسلامی از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه از سوی خبرنگاران استان کردستان مورد سوال واقع شد.


در حاشیه برگزاری این نشست خبری همچنین چندین پروژه عمرانی محیط زیست کردستان افتتاح و در کنار آن گلنک زنی شماری از پروژه های دیگر نیز به صورت همزمان  از طریق فضای مجازی انجام شد.


در نشست خبری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کردستان، استاندار کردستان و معاون وی، مدیر کل حفاظت محیط زیست و معاونین وی، شماری از معاونین و کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز حضور داشتند.
کد N355438

وبگردی