آفتاب
آیت‌الله وحید خراسانی در دیدار با مسؤلان کنگره سبط النبی(ص):

شیعه و سنی در عظمت امام حسن مجتبی(ع) روایت نقل کرده‌اند

شیعه و سنی در عظمت امام حسن مجتبی(ع) روایت نقل کرده‌اند

آیت‌الله وحید خراسانی با تأکید بر اینکه کارهای مجمع جهانی اهل بیت(ع) هم از جهت کمّی و هم از جهت کیفی کار خیلی عظیمی است، به مدیران مجمع جهانی اهل بیت(ع) توصیه کردند: خدمات فرهنگی و تبلیغی مجمع به همه اهل بیت(ع) توسعه پیدا کند و تمام معصومین(ع) به جهانیان شناخته شوند؛ زیرا هر چه هست در نزد آنهاست.

به گزارش خبرنگار «دین و اندیشه» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت الله وحید خراسانی یکی از مراجع عظام تقلید جهان تشیع از فعالیت‌های مجمع جهانی اهل بیت(ع) و برگزاری کنگره بین‌المللی سبط‌النبی الاکبر امام حسن مجتبی(ع) ابراز خرسندی کردند.

حضرت آیت‌الله العظمی وحید خراسانی در دیدار دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) و مدیران مجمع با ایشان، با تأکید بر اهمیت وافر پرداختن به ابعاد مختلف شخصیت امام حسن مجتبی(ع)، دو حدیث نبوی که از دو طریق اهل سنت و شیعه درباره عظمت آن حضرت وارد شده است را بیان کردند.

ایشان با این مقدمه که این حدیث، سندی دارد که «شیخ انصاری» با آن سند بر خلاف اصالة الاحتیاط فتوا می‏‌دهد، روایت را قرائت کردند که: "... فلیس من ملک مقرب ولا نبی مرسل إلا وهو یسئل الله تعالی أن یزور الحسین علیه‌السلام ففوج یهبط وفوج یصعد"، و توضیح دادند: هیچ فرشته مقرب و هیچ پیامبری نیست مگر اینکه یک حاجت دارد و آن حاجت این است که خداوند به او اذن دهد که برود به زیارت امام حسین(ع). حال، این امام حسین(ع) با این مقام، خود به زیارت قبر امام حسن(ع) می‌رفت؛ پس ببینید که حضرت امام مجتبی(ع) چه مقامی دارد.

این استاد عالی حوزه علمیه قم سپس روایتی از منابع اهل سنت را قرائت کرده و گفتند: عامه مطلقاً به سند صحیح نقل کردند که پیامبر اکرم(ص) درباره امام مجتبی(ع) فرمودند: "إنّ ابنی هذا سید".

آیت‌الله وحید خراسانی توضیح دادند: پیغمبر(ص) با این بیان، سیادت مطلقه و مطلق السیادة را به امام حسن (ع) داد. این دو روایت از شیعه و سنی، عظمت سبط اکبر نبی(ص) را نشان می‌دهد.

ایشان با تأکید بر اینکه کارهای مجمع از جهت کمّی و هم از جهت کیفی کار خیلی عظیمی است، به مدیران مجمع جهانی اهل بیت(ع) توصیه کردند: خدمات فرهنگی و تبلیغی مجمع به همه اهل بیت(ع) توسعه پیدا کند و تمام معصومین(ع) به جهانیان شناخته شوند؛ زیرا هر چه هست نزد آنهاست.

آیت‌الله وحید خراسانی همچنین دولت جمهوری اسلامی را موظف به حمایت از اینگونه برنامه‌ها دانستند و فرمودند: ببینید که عربستان چگونه برای تبلیغ وهابیت هزینه می‌کند. آنها باطل هستند، اما باید ببینیم در دنیای‌شان چه می‏‌کنند. دولت ما هم وظیفه دارد از کارهای مجمع جهانی اهل بیت(ع) حمایت کند.

کنگره بین‌المللی سبط النبی الاکبر امام حسن مجتبی(ع) به همت مجمع اهل بیت(ع) و همکاری نهادهای علمی و فرهنگی برگزار می‌شود. مراسم افتتاحیه این کنگره صبح روز یکشنبه - اول تیرماه - با سخنرانی رییس جمهور دکتر حسن روحانی و مراسم اختتامیه عصر روز دوشنبه - دوم تیرماه - در سالن اجلاس سران در تهران برگزار خواهد شد.

عصر روز اول تیر و صبح روز دوم تیر نیز کمیسیون‌های تخصصی در مجتمع آدینه تهران برپا می‌شود.

دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد نماز جمعه تهران، صدا و سیمای جمهوری اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، جامعة المصطفی(ص) العالمیة، بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، موسسه حضرت قاسم بن الحسن(ع)، سازمان تبلیغات اسلامی، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، سازمان اطلاعات و تحقیقات اسلامی، مرکز رسیدگی به امور مساجد و موسسه فرهنگی هنری ابناء الرسول(ص) از همکاران مجمع جهانی اهل بیت(ع) در برگزاری کنگره سبط‌النبی الاکبر امام حسن مجتبی(ع) هستند.

انتهای پیام

کد N355278

وبگردی