آفتاب
آیت‌الله تسخیری:

در زمان امام(ره) نتوانستند اسلام را از بین ببرند، امروز هم نمی‌توانند

در زمان امام(ره) نتوانستند اسلام را از بین ببرند، امروز هم نمی‌توانند

رییس سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: در عصر امام حسن (ع) هم گروهی می‌خواستند اعتقادات مردم را کمرنگ کنند و ایشان با تمام تلاش توانستند در مقابل اینگونه تغییرات بایستند و چون در زمان امام حسن (ع) امکان تغییر افکار عمومی وجود نداشت، حضرت تلاش کردند تا افکار گروه خاصی را تغییر دهند و آنها را برای دین اسلام پرورش دهند تا نهضت اسلام باقی بماند.

به گزارش خبرنگار «دین و اندیشه» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله تسخیری عصر امروز دوشنبه - 2 تیرماه - در مراسم اختتامیه کنگره بین‌المللی سبط‌النبی امام حسن مجتبی (ع) که در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: امیرالمومنین تاکید زیادی بر مساله مشارکت مردمی داشتند و تا قبل از ایشان این مساله در بین امت اسلامی خالی بود. خودشان با تمام وجود همچون پیامبر (ص) بر این امر تاکید می‌کردند.

وی ادامه داد: منافقان تلاش می‌کردند که این سخنان امام را خنثی کنند و نگذارند که جمهوری حضرت علی (ع) شکل بگیرد و با هر ترفندی که بود یاس و ناامیدی را در دل مردم جای می‌دادند و تلاش می‌کردند که سخنان حضرت را خنثی کنند.

رییس سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب تصریح کرد: تلاش‌های حضرت علی (ع‌) نبرد حق علیه باطل بود و مردم فکر می‌کردند که تلاش حضرت یک تلاش درون مذهبی است. در حالی که تلاش ایشان برای نجات دین اسلام بود و به دلیل اینکه مردم این سخنان را درک نمی‌کردند حضرت به نخلستان پناه می‌بردند.

آیت‌الله تسخیری گفت: در عصر امام حسن (ع) هم گروهی می‌خواستند اعتقادات مردم را کمرنگ کنند و ایشان با تمام تلاش توانست در مقابل اینگونه تغییرات بایستد و چون در زمان امام حسن (ع) امکان تغییر افکار عمومی وجود نداشت، حضرت تلاش کردند تا افکار گروه خاصی را تغییر دهند و آنها را برای دین اسلام پرورش دهند تا نهضت اسلام باقی بماند.

وی در پایان گفت: این نتیجه تلاش امام حسن (ع) با قیام امام حسین (ع) خود را نشان داد و در حال حاضر نیز بزرگان کفر و استکبار می‌خواهند دین مردم را از بین ببرند. هم‌اکنون که در عراق و سایر کشورها به این کار مشغول هستند. آنها می‌خواهند انقلاب اسلامی را نابود کنند، ولی همانگونه که آن زمان نتوانستند، امروز هم نمی‌توانند.

انتهای پیام

کد N355277

وبگردی