آفتاب

اختری: امام حسن (ع) پرچمدار مقابله با معاویه بود

اختری: امام حسن (ع) پرچمدار مقابله با معاویه بود

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: امام حسن (ع) با سکوت خود یک اصلاح‌سازی در مقابل حکومت بنی‌امیه کرد و اگر به تاریخ بنگریم می‌بینیم که امام حسن (ع) پرچمدار مقابله با معاویه بود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: امام حسن (ع) با سکوت خود یک اصلاح‌سازی در مقابل حکومت بنی‌امیه کرد و اگر به تاریخ بنگریم می‌بینیم که امام حسن (ع) پرچمدار مقابله با معاویه بود.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین اختری روز گذشته در اختتامیه کنگره بین‌المللی سبط‌ النبی امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: در این همایش قرار بود از کشور عراق مهمانانی نیز داشته باشیم که بنا به حوادث به وجود آمده در عراق آنها نتوانستند شرکت کنند. من برای دولت عراق و مردم آنها آرزوی موفقیت، وحدت و یکپارچگی می‌کنم و از آنها می‌خواهم که پیروی از مرجعیت عالی شیعه به ویژه آیت‌الله سیستانی را در دستور کار خود قرار دهند و امیدوارم خداوند هر چه زودتر شر این استکبارگران را از جهان اسلام بردارد.

وی در ادامه با ارائه گزارش کاملی از این همایش، گفت: برای این همایش 130 مقاله به دبیرخانه رسید که 70 مقاله آن مورد تایید قرار گرفته است. هشت جلد کتاب چاپ شد که همچنین این هشت جلد کتاب را در یک لوح فشرده‌ای تهیه کردیم و در اختیار مردم قرار دادیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) افزود: 40 مقاله در چهار کمیسیون در این همایش مورد بررسی قرار گرفت. شب شعری را در روز افتتاحیه برگزار کردیم و از شاعران اهل بیت (ع) آقای شمسایی زحمت زیادی کشیدند و من از همین جا از همه آنها تشکر می‌کنم.

اختری تصریح کرد: 33 کشور در این همایش شرکت کردند و نتایج کمیسیون‌ها به زبان‌های مختلف برای همگان قابل دسترسی است.

وی در ادامه با بیان این‌که «شخصیت امام حسن (ع) یک شخصیت بسیار بزرگی است» افزود: امام حسن (ع) یک حرکت بین خط تحریف و انحراف اسلام کشید و این خط به عنوان خط حرکت جداسازی اسلام ناب و اسلام تحریف شده قرار گرفت. امام حسن (ع) با تمام وجودش کاری کرد که اسلام ناب حفظ شود و در این مقالات و کمیسیون‌ها متاسفانه به این مقوله کمتر پرداخته شد.

وی گفت: تحریف دین اسلام قبل از معاویه آغاز شد و معاویه آن را گسترش داد. این امام مجتبی (ع) بود که با تمام توان در مقابل آنها ایستاد. امام حسن (ع) درمقابل احادیث جعلی و جریان‌های به وجود آمده ایستاد و یک اسلام ناب را به دست ما رساند.

اختری تصریح کرد: امام حسن (ع) با سکوت خود یک اصلاح‌سازی در مقابل حکومت بنی‌امیه کرد و اگر به تاریخ بنگریم می‌بینیم که امام حسن (ع) پرچمدار مقابله با معاویه بود و بعد از قیام امام حسین (ع) کسانی که حرکت‌های مقابله با طاغوت را پایه‌ریزی کردند فرزندان امام حسن (ع) بودند و آنها از حق و دین اسلام حمایت کردند.

وی در پایان گفت: امام حسن (ع) همواره بر این امر تاکید داشتند که ما باید قرآن را بشناسیم و با این شناخت کاری کنیم که هیچ کسی نتواند ما را از اسلام ناب جدا کند و همواره باید جلوی تحریف‌ها بایستیم.

انتهای پیام

کد N355271

وبگردی