آفتاب

همایش تجلیل از دانشجویان برتر ایرانی دانشگاههای ترکیه برگزار شد

همایش تجلیل از دانشجویان برتر ایرانی دانشگاههای ترکیه برگزار شد

آنکارا - ایرنا - سومین همایش دانشجویان ایرانی مقیم ارزروم ترکیه و مراسم تجلیل از دانشجویان برتر ایرانی دانشگاه آتاتورک این شهر توسط وابستگی فرهنگی سرکنسولگری ایران و با حضور نماینده مقام معظم رهبری برگزار شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا ، این همایش با شرکت حجت الاسلام والمسلمینˈمحمدعلی نظام زادهˈ نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی آسیا و اقیانوسیه،ˈغلامرضا قلیچ خانˈ،سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ارزروم،ˈمحمد پیریˈوابسته فرهنگی سرکنسولگری و دانشجویان ایرانی مقیم ارزروم برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی چنداز کلام الله مجید توسط یکی از دانشجویان آغاز و با سرود مقدس جمهوری اسلامی ایرانی ادامه یافت.

در ابتدای مراسم سرکنسول ایران در ارزروم درسخنانی بااشاره به لزوم وحدت بین ایرانیان مقیم ترکیه از قشر تحصیلکرده به عنوان افتخارات ایران اسلامی و آینده سازان کشور یاد کرد.

در این مراسم دبیر انجمن دانشجویان ایرانی شرق ترکیه که با مرکزیت شهر ارزروم و دانشگاه آتاتورک گزارشی از عملکرد انجمن ارائه کرد.

آنگاه حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نظام زاده نماینده ولی فقیه در امور دانشجویان ایرانی آسیا و اقیانوسیه در سخنانی ضمن تشویق دانشجویان ایرانی به تحصیل علوم و در کنار آن تهذیب نفس و فضایل اخلاقی با بیان استفهام انکاری آیه شریفه ˈ هَلْ یَسْتَوِی الَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَالَّذِینَ لَا یَعْلَمُونَˈ به بیان جایگاه ارزشمند عالمان و پیروان علوم در فرهنگ اسلامی پرداخت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به مناسبت های خرداد ماه بخصوص رحلت حضرت امام و میلاد امام حسین (ع) و میلاد حضرت مهدی (عج) یاد و خاطرهˈعلی شریعتیˈرا به عنوان یکی از بزرگترین معلمین اندیشه در ایران که در زمان خود دانشجویان زیادی را به پیروی از اسلام انقلابی هدایت نمود،گرامی داشت.

در پایان مراسم از دانشجویان برتر رشته های مختلف تحصیلی دانشگاه آتاتورک که از افتخارات ایران اسلامی هستند با اهداء تقدیر نامه و تندیس ویژه و همچنین هدیه ویژه حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نظام زاده نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی آسیا و اقیانوسیه تجلیل یه عمل آمد.

در این مراسم از نفرات اول تا سوم گروههای مختلف تحصیلی و در مجموع 16 نفر از دانشجویان به شرح زیر تقدیر به عمل آمد:

الف) انستیتو علوم فنی- مهندسی

نفرات اول : سمیه غلام زاده- حمید زمانلو – آیدین حسنی

نفرات دوم : خانم پریسا محمدی – الهام سفیدگر- حسن اطهری

نفر سوم : علی تقی زاده

ب) ا نستیتو ی آموزش:

نفرات اول: سیروس ایزد پناه – سید تقی یعقوبی

نفرات دوم: فاطمه گوهرخانه – ساناز نوزاد

نفر سوم: نوشین جمشیدی

پ)انستیتو علوم اجتماعی :

نفرات سوم : مربم عبادی آسایش – رامین محمدی

ت) انستیتو پزشکی:

نفر اول : علی کریمی اصل

خاورم ** 230/1547
کد N354615

وبگردی