آفتاب

دیگر وزیری برای سئوال خارج از مسئولیتش در صحن علنی حاضر نمی‌شود

دیگر وزیری برای سئوال خارج از مسئولیتش در صحن علنی حاضر نمی‌شود

مهر نوشت:

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه هیات رئیسه تصمیم گرفته شد در اجرای قانون اساسی سئوال خارج از حیطه مسئولیت وزیران در جلسات علنی مجلس شورای اسلامی مطرح نشود.

بهروز نعمتی در گفتگو با مهر اظهار داشت: با تصمیم هیات رئیسه مقرر شد در راستای اجرای قانون اساسی که با شفافیت اعلام می‌کند باید سئوال و استیضاح در حوزه وظایف وزیر باشد، از این به بعد سئوالاتی که در خارج از حیطه وظایف وزیران تشخیص داده شود در صحن علنی مجلس مطرح نخواهد شد.

نماینده مردم اسد آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره بررسی ساز و کار ساماندهی سئوالات، استیضاح‌ها و تحقیق و تفحص‌ها در جلسه هیات رئیسه ادامه داد: مقررشد نوبت‌دهی طرح سئوالات، استیضاح‌ها و تحقیق و تفحص‌ها به گونه‌ای باشد که حق نمایندگان ضایع نشود برای نمونه شاید یک نماینده ۱۰ سئوال از ۱۰ نماینده مطرح کرده باشد و یک نماینده تنها یک سئوال از یک وزیر داشته باید نوبت‌دهی به نمایندگان به گونه‌ای باشد که حق نمایندگانی یک سئوال دارند نیز ضایع نشود.

وی ادامه داد: علاوه بر این مهندس سیاهکلی معاون مجازی صدا و سیما نیز در خصوص شبکه IP media تحت پروتکل اینترنت گزارشی را به هیات رئیسه ارائه داد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن اظهار داشت: در این سیستم جدید با استفاده از ارتباط تلفنی می‌توان بیش از 1000 شبکه تلویزیونی را پشتیبانی کرد.

 

45503

کد N354512

وبگردی