آفتاب

آخرین اخبار و تحولات عراق

آخرین اخبار و تحولات عراق

تهران - ایرنا - تروریست ها در عراق طی دو روز گذشته درغرب این کشور ، دست کم 21 نفر از مقامات شهرهای راوه و عانه را اعدام کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از رمادی، افسران و پزشکان عراقی روز یکشنبه با اعلام این خبر افزودند: برخی از کشته شدگان روزگذشته هنگام ورود تروریست ها به این شهرها به ضرب گلوله کشته شدند و عده ای دیگر روز بعد به قتل رسیدند

* استفاده از پهباد در مبارزه با تروریسم

عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس نمایندگان عراق اعلام کرد که کشورش از پهپاد برای هدف قرار دادن مواضع داعش استفاده خواهد کرد.

ˈعباس البیاتیˈ اعلام کرد: کارشناسان نظامی که اخیراً وارد عراق شده اند، به ارتش این کشور در شناسایی مواضع و مخفیگاه های داعش در موصل کمک خواهند کرد تا ارتش با هواپیماهای بدون سرنشین این مخفیگاه ها را منهدم کند.

* اجساد 15زن و کودک عراقی تحویل شیوخ روستای البشیر شد

شیوخ عشایر روستای ˈالبشیرˈ نزدیک کرکوک، پس از مذاکره با عناصر گروه تروریستی داعش، اجساد 15 زن و کودک را تحویل گرفتند.

منابع عراقی همچنین تأکید کردند که نیروهای امنیتی توانستند شماری از ساکنان شهر بلد در استان صلاح الدین را که به دست عناصر داعش به گروگان گرفته شده بودند، آزاد کنند.

* ˈفدائیان صدامˈ در انتظار ساعت صفر در ذی قار

*رئیس کمیته امنیتی شورای استان ˈذی قارˈ از فعالیت مخفیانه عناصر حزب منحل بعث و فدائیان صدام دیکتاتور معدوم عراق خبر داد و گفت، این تروریستها در انتظار اعلام ساعت صفر هستند.

ˈجبار الموسویˈ به سایت عراقی ˈسومریه نیوز گفت: نهادهای اطلاعاتی و امنیتی، اطلاعات دقیقی در خصوص فعالیت مخفیانه هسته های خفته وابسته به حزب منحل بعث دارند، و این هسته ها توسط تیم ها و افسران اطلاعات رژیم سابق و فدائیان صدام اداره می شوند.

* انتقاد نماینده پارلمان عراق از نحوه برخورد مسئولان محلی کردستان عراق

یک نماینده پارلمان عراق از نحوه برخورد مسؤولان محلی منطقه کردستان عراق با آوارگان مناطق بحران زده، انتقاد کرد.

ˈعالیه نصیفˈ نماینده ائتلاف قانون در پارلمان عراق از دولت این کشور خواست که در واکنش به اقدام مشابه مقامات منطقه کردستان عراق، ورود کردها به سایر استان های این کشور را مشمول ˈقانون اقامتˈ قرار دهد.

* مقام عراقی: آزاد سازی استان صلاح الدین فقط به چند ساعت زمان نیاز دارد

عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق پیش بینی کرد که آزاد سازی استان صلاح الدین فقط به چند ساعت زمان نیاز دارد.

الزاملی با تاکید بر ضرورت آمادگی و بازسازی نیروهای مختلف نظامی و بهره گیری از افسران و سربازان با کفایت و همچنین تسلیحات و تجهیزات لازم برای تعیین ساعت صفر پاکسازی صلاح الدین، افزود: پاکسازی صلاح الدین توسط نیروهای امنیتی چند ساعت بیشتر به طول نخواهد انجامید.

* تعرض تروریست های داعش به نوامیس ساکنان السعدیه

ساکنان منطقه السعدیه در استان دیالی عراق، تروریست های داعش را به تعرض به نوامیس و سرقت اموال مردم متهم کرده، و به این گروه مهلت دادند که ظرف 48 ساعت از این منطقه خارج شود.

ساکنان منطقه ˈالسعدیهˈ در استان دیالی در شرق عراق به گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) 48 ساعت فرصت دادند که از این منطقه خارج شود.

*حمله انتحاری به یک مراسم عزاداری در عراق شش کشته بر جای گذاشت

مراسم عزاداری در عراق هدف حمله انتحاری یک بمب گذار، قرار گرفت و شش کشته برجای گذاشت.

این بمب گذار انتحاری مواد منفجره اش را در داخل ساختمانی در نزدیکی شهر رمادی در غرب بغداد منفجر کرد که در آن جمعی از مردم برای تسلیت گفتن به خانواده سرهنگ مجید الفهداوی جمع شده بودند.

*داعش 57 خانواده از اهالی منطقه العلم را ربود

یک منبع آگاه در اداره پلیس استان صلاح الدین عراق اعلام کرد: گروهک تروریستی و تکفیری ˈداعشˈ 57 خانواده از اهالی منطقه ˈالعلمˈ را که عازم کرکوک بودند، ربود.

گروهک تروریستی داعش اعلام کرده که تنها در صورتی این 57 خانواده را آزاد می کند که مسئولان منطقه العلم این منطقه را بدون درگیری تسلیم نیروهای داعش کنند.

* وزیر خارجه آمریکا وارد بغداد شد

- وزیر خارجه آمریکا به منظور گفت و گو درباره ناآرامی های اخیر عراق، امروز (دوشنبه) وارد بغداد شد.

ˈجن ساکیˈ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص سفر ˈجان کریˈ به عراق گفت: کری قرار است با مقامات این کشور درباره اقدامات آمریکا به منظور کمک به بغداد برای مواجهه با تهدید گروههای تروریستی گفت و گو کند.



* دو سرکرده داعش در فلوجه به هلاکت رسیدند

نیروهای امنیتی عراق ، دو تن از سرکردگان تروریست های داعش را در شرق شهر فلوجه به هلاکت رساندند.

پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی المیادین امروز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق ، دو تن از سرکردگان تروریست های داعش به نام های ابوعبدالله سعودی و احمد حسون مشهدانی عراقی را در شرق شهر فلوجه به هلاکت رساندند.

همچنین گزارشهای رسیده از به هلاکت رسیدن اسماعیل الصبیحی فرمانده داعش در محله عامریه شهر فلوجه و سه تن از معاونان وی در پل الصقلاویه این شهر حکایت دارد.

خاورم/1275
کد N354272

وبگردی