آفتاب

دولت به سرمایه گذاران روستایی تسهیلات چهار درصدی می دهد

دولت به سرمایه گذاران روستایی تسهیلات چهار درصدی می دهد

قزوین-ایرنا- معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهوری گفت:دولت چهاربرابرسرمایه داوطلبان در روستاها برای سرمایه گذاری درتولید،تسهیلات چهار درصدی می دهدو در صورت تمایل نداشتن روستاییان،به علاقه مندان فعالیت های تولیدی در این مناطق، تسهیلات 10تا12درصدی می دهد.

به گزارش ایرنا، سیدˈابوالفضل رضویˈ روز دوشنبه در همایش مشارکت اجتماعی و توسعه روستایی در قزوین افزود: توسعه مناطق روستایی به طور جدی در دستور کار دولت تدبیر و امید است و در صورت استفاده از ظرفیت روستاها، این مناطق به محل ایجاد شغل های متنوع و پردرآمد مبدل می شوند.

وی با بیان اینکه روستاییان هنوز نتوانسته اند ظرفیت های خود را به مدیران نشان دهند و مسوولان نیز استعداد روستاییان را بدرستی نشناخته اند، خاطرنشان کرد: برای رشد و توسعه این مناطق، باید مشارکت روستاییان را جلب کرد.

رضوی، توانمندسازی روستاها را از اهداف جدی دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت: در این راستا باید از ظرفیت نخبگان هر روستا استفاده کرد و منافع جمعی دراز مدت را به منافع فردی لحظه ای و کوتاه مدت ترجیح داد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهوری با اشاره به حمایت دولت از مشارکت روستاییان برای توسعه مناطق خود، گفت: دولت راه سرمایه گذاری در روستاها را باز کرده است.

رضوی، بر همکاری روستاییان برای جمع آوری سرمایه های اندک و تبدیل آنها به سرمایه های بزرگ برای ایجاد فعالیت های تولیدی تاکید کرد.

وی، مشکلات روستاها را برای مسوولان و جامعه شناخته شده دانست و گفت: به جای طرح این مشکلات، باید برای حل آنها به دنبال ارایه راهکار باشیم.

این مسوول با بیان اینکه به دنبال فراهم کردن زمینه لازم برای تثبیت جمعیت روستایی و پیشگیری از مهاجرت در این مناطق هستیم، گفت: تقویت فضای کسب و کار و تولید، ما را به این هدف می رساند.

رضوی، مسایل و مشکلات روستاها را متفاوت دانست و خاطرنشان کرد: امکان تجویز یک نسخه واحد برای رفع مشکلات مناطق روستایی وجود ندارد، اما چیزی که نباید از آن غافل شد، همان توجه به مشارکت مردم است.

این مسوول پیروزی انقلاب و موفقیت در هشت سال دفاع مقدس را مرهون مشارکت و همکاری مردم با یکدیگر دانست، افزود: پیروزی در جنگ اقتصادی نیز بدون مشارکت و همراهی تمامی آحاد جامعه میسر نخواهد بود.

رضوی با بیان اینکه عده ای با وجود تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری به مشارکت جامعه در فعالیت های اقتصادی اعتقادی ندارند و بر این باورند که مردم فاقد توانایی مشارکت در امور اقتصاد کشور هستند، ادامه داد: باید از این عده پرسید چطور مردم می توانند توانایی تعیین سرنوشت سیاسی خود را دارا باشند اما در این حوزه توانایی ندارند؟

وی، حفظ انقلاب و حکومت اسلامی را در گرو مراقبت از استقلال سیاسی و اقتصادی کشور دانست و گفت: این دو بخش تنیدگی خاصی با هم دارند و قابل تفکیک و اولویت بندی نسبت به یکدیگر نیستند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهوری خاطرنشان کرد: اگر خواهان حفظ شان و منزلت حاکمیت اسلامی خود هستیم باید به استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور که به یکدیگر مرتبط می باشند، توجه کنیم.

این مسوول، تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد بستری مناسب برای مشارکت فعال و موثر مردم در حوزه اقتصاد را از اهداف مهم دولت تدبیر و امید یاد کرد و گفت: جلب مشارکت مردم در حوزه اقتصاد کار دشواری است که نیازمند برنامه ریزی، فرهنگ سازی و زمان دارد.

وی یکی از مشکلات کشور را بزرگ بودن بدنه دولت و کوچک بودن بخش خصوصی خواند و گفت: اگر خواهان رشد اقتصادی کشور هستیم باید بستر مشارکت مردم در فعالیت های تولیدی و حوزه های دیگر اقتصاد را فراهم کنیم.

رضوی با اشاره به اینکه رشد اقتصادی کشور در سالهای اخیر منفی شده است، مشارکت نداشتن مردم در فعالیت های اقتصادی و از جمله تولیدی را یکی از دلایل رشد منفی دانست.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهوری در پایان خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید به طور جدی بدنبال کوچک و چابک کردن بدنه خود و ایجاد مشارکت مردم در عرصه های مختلف بویژه حوزه اقتصاد است.

بر اساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 91، 28 درصد جمعیت ایران در روستاها ساکن می باشند.

هم اکنون 29 هزار دهیاری در کشور به روستاییان خدمات ارایه می کنند.

7392/ 614/506
کد N354250

وبگردی