آفتاب
دیده بان حقوق بشر گزارش داد:

"کودکان تروریست" در سوریه/ استفاده از کودکان جنایت جنگی است

"کودکان تروریست" در سوریه/ استفاده از کودکان جنایت جنگی است

دیده بان حقوق بشر ضمن هشدار به کشورهای حامی تروریسم از گروههای مسلح در سوریه خواست که به استفاده از کودکان در عملیاتهای مسلحانه پایان دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رای الیوم، دیده بان حقوق بشر در مورد سربازگیری کودکان توسط گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه و دیگر گروههای تروریستی، علیه دولت این کشور هشدار داد و از جبهه ضد سوری و تروریستها خواست که به جذب کودکان جهت اقدامات مسلحانه پایان دهند.

این نهاد غیر دولتی با انتشار گزارشی تحت عنوان "سربازگیری  کودکان از سوی گروههای مسلح" اعلام کرد که گروههای مسلح و مخالف دولت سوریه با ارائه آموزشهای لازم به کودکان 15 ساله از آنها در حملات تروریستی استفاده می کنند.

در این گزارش همچنین تصریح شده است که گروههای تروریستی از جمله گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام با اغفال کودکان 15 ساله آنها را مجبور به انجام اقدامات تروریستی از جمله مشارکت در عملیاتهای انتحاری می کنند.

دیده بان حقوق بشر در این گزارش به اظهارات 25 کودک در سوریه استناد کرده است که همراه گروههای مسلح در حال جنگ هستند.

 این نهاد همچنین ضمن هشدار به کشورهای حامی تروریسم در خصوص ادامه ارائه حمایتهای مالی و تسلیحاتی اعلام کرد که اگر این کشورها به حمایتهای خود پایان ندهند این مسئله تحت عنوان جنایات جنگی پیگیری خواهد شد.

کد N354057

وبگردی