آفتاب

سفیر پیشین چین در تهران به آنکارا می‌رود

سفیر پیشین چین در تهران به آنکارا می‌رود

سفیر پیشین چین در تهران برای آغاز ماموریت دیپلماتیک خود به عنوان سفیر جدید این کشور در ترکیه به آنکارا می‌رود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه صباح چاپ ترکیه، یو هنگ یانگ سفیر پیشین چین در تهران برای آغاز ماموریت خود به عنوان سفیر جدید این کشور در ترکیه به آنکارا سفر می‌کند.

به نوشته این روزنامه هنگ یانگ در زمینه مسائل خاورمیانه با توجه به اقامت طولانی در ایران و دیدارهای موفقیت آمیز با مقامات این کشور تبهر داشته و از دیپلمات‌های کارکشته در چین محسوب می‌شود.

این دیپلمات به مدت 3 سال گذشته در تهران سفیر چین در ایران بوده است در سال 1981 برای ماموریت دیپلماتیک در تهران بوده و بیش از 15 سال در تهران به سر کرده و در سال 2011 به تهران آمد.

این دیپلمات چینی به راحتی می تواند به زبان فارسی صحبت کند و انتخاب وی برای سفارت چین در ترکیه نشان از اهمیت چین به روابط دو کشور دارد.

به گزارش ایسنا، پس از بازگشت سفیر پیشین به تهران پانگ سن سفیر جدید این کشور دو روز گذشته رونوشت استوارنامه خود را به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در طی مراسمی تقدیم کرد.

وی در حاشیه این مراسم با وزیر امور خارجه کشورمان در مورد مسائل مختلف از جمله حوادث اخیر تروریستی در عراق، مذکرات هسته‌ای و سفر اخیر رییس جمهور کشورمان به چین گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

انتهای پیام

کد N353840

وبگردی