آفتاب

داعشی‌ها با موصل چه کرده‌اند

داعشی‌ها با موصل چه کرده‌اند

دو هفته از زمان اشغال موصل توسط تروریست‌های داعش می‌گذرد، برخی از سکنه شهر را ترک گفته و برخی هم بر این عقیده‌اند که حضور این تروریست‌ها، شهر را به صدها سال عقب بازگردانده است.

دو هفته از زمان اشغال موصل توسط تروریست‌های داعش می‌گذرد، برخی از سکنه شهر را ترک گفته و برخی هم بر این عقیده‌اند که حضور این تروریست‌ها، شهر را به صدها سال عقب بازگردانده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، شبه‌نظامیان و تروریست‌های داعش اقدام به گسترش تفاسیر و مفاهیم افراطی در مناطق تحت تصرف می‌کنند و به گفته مردم، عراق با این اقدامات صدها سال به عقب برگردانده شده است.

یکی از سکنه در موصل عراق می‌گوید: داعش ما و کشورمان را به صدها سال عقب برگردانده است. قوانین آن‌ها ضد قوانین حقوق بشر و بین‌الملل است. ما در ترس مدام و اعمال فشار از جانب این تروریست‌ها قرار داریم و نگران این هستیم که از کار و فعالیت و مشارکت در ساخت جامعه عراق ما را منع کنند.

موصل که پیش از 2003 و حمله نیروهای آمریکایی به عراق قطب اصلی مکان‌های تاریخی و تفرجگاه‌ها بود، دهم ژوئن سال جاری میلادی به دست داعش افتاد و نیروهای امنیتی موصل پست‌های خود را ترک گفته و فرار کردند.

مردان مسلح داعش پس از تصرف موصل، استان نینوا را بخشی از دولت خود خوانده و قوانین جدیدی را ارائه کرده‌اند.

در سند 16 بخشی ارایه شده توسط داعش خرید و فروش الکل، مواد مخدر و کشیدن سیگار و همچنین حمل سلاح و برگزاری تجمعات ممنوع اعلام شده است. در این سند 16 بخشی همچنین آمده که زنان نباید لباس تن‌نما بپوشند و باید در خانه بمانند، زیارتگاه‌ها هم باید نابود شوند.

یکی از مسیحیان موصل نیز که در پی تصرف شهر توسط داعش فرار نکرده است، گفت: شبه‌نظامیان نماد مریم مقدس را در مقابل کلیسا نابود کردند، البته تاکنون تهدیدی از جانب هیچ‌کس دریافت نکرده‌ایم. اگر آن‌ها ما را قلع و قمع هم کنند ما شهر و خانه‌هایمان را ترک نمی‌کنیم.

داعش به مساجد موصل دستور داده تا هیچ اعلامیه‌ای را بدون تاییدیه آن‌ها منتشر نکنند و یک مسجد خاص را برای پذیرش توبه "مرتدها" مشخص کرده‌اند.

شبه‌نظامیان گاهی لباس شخصی‌اند، گاهی با یونیفورم‌های نظامی در شهر حاضر می‌شوند و گاهی هم لباس‌های مشکی پوشیده‌اند. برخی هم ماسک به صورت دارند و تسلیحات مختلف در دست دارند که شامل تفنگ کمری و کلاشنیکف است.

انتهای پیام

کد N353520

وبگردی