آفتاب

استرالیا مانع بازگشت به کشور اتباع ملحق شده به گروه های تروریستی می شود

استرالیا مانع بازگشت به کشور اتباع ملحق شده به گروه های تروریستی می شود

تهران - ایرنا- «تونی ابوت» نخست وزیر استرالیا روز دوشنبه اعلام کرد: شهروندانی استرالیایی که به گروه های افراطی تروریست در سوریه و عراق ملحق شوند، اجازه بازگشت به کشور را ندارند.

به گزارش خبرگزاری «شین هوا» از ملبورن، وی به خبرنگاران گفت: همه تلاش خود را انجام می دهد تا این افراد دیگر به کشور بازنگردند.

نخست وزیر استرالیا گفت: این تصمیم به منظور حفظ امنیت جامعه و کشور اتخاذ شده است.

سخنان نخست وزیر استرالیا نشانگر آن است که اتباع تندرو کشورهای غربی خصوصا کشورهای واقع در اقیانوس آرام نقش مهمی در نبردهای تروریستی خاورمیانه داشته اند.

همچنین «جولی بیشاپ» وزیر امور خارجه استرالیا هفته گذشته در مصاحبه با رسانه ها ضمن اعلام این مساله که حدود 150 نفر از اتباع کشور در کنار گروه های تروریست می جنگند، از اینکه استرالیایی ها با افراطیون همکاری و از آنان حمایت می کنند، ابراز نگرانی کرد.

از زمان آغاز نبردها در سوریه در سال 2011 میلادی، هزاران نفر از اتباع غربی که اصلیت خاورمیانه ای دارند، به گروه های تروریستی فعال در این کشور پیوستند.

گفته می شود بسیاری از استرالیایی های تعلیم دیده در مناطق جنگی از جمله این افراد هستند که برخی از آنان به گروه داعش در عراق پیوسته و درحال نبرد علیه نیروهای دولتی این کشور هستند.

آساق 1450**1545
کد N353431

وبگردی