آفتاب

تعیین رییس کمیسیون اروپا،دستورکار نشست پنج شنبه وزیران خارجه اتحادیه

تعیین رییس کمیسیون اروپا،دستورکار نشست پنج شنبه وزیران خارجه اتحادیه

تهران- ایرنا- وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا و سران کشورهای عضو این اتحادیه در نشست های جداگانه ای برای بررسی تحولات اوکراین، عراق و سوریه همچنین تعیین رییس کمیسیون اروپا در هفته جاری شرکت می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال، سران اتحادیه اروپا پنج شنبه و جمعه هفته جاری (26و 27 ژوئن/ 5 و6 تیر) در نشست شورای اروپا شرکت می کنند تا موضوع ریاست کمیسیون اروپا را بررسی کنند، در حالی که با وجود مخالفت های ˈدیوید کامرونˈ نخست وزیر انگلیس انتظار می رود ˈژان کلود یونکرˈ نامزد حزب مردم اروپا برای ریاست کمیسیون اروپا بتواند حمایت های لازم را برای رسیدن به این مقام دریافت کند.

همچنین وزرای امورخارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) در لوکزامبورگ برای بررسی تحولات اوکراین، سوریه و عراق با یکدیگر دیدار و گفت و گو می کنند. وزرای امور خارجه عضو شورای روابط عمومی اتحادیه اروپا روز سه شنبه نیز نشستی در لوکزامبورگ خواهند داشت تا زمینه را برای نشست پنج شنبه و جمعه سران اروپا آماده سازند.

ˈخوزه مانوئل باروسوˈ رییس کمیسیون اروپا که از هفته گذشته به پرتغال، وطن خود، سفر کرده است روز سه شنبه در بوداپست خواهد بود.

نشست روز پنج شنبه سران اتحادیه اروپا در شهر ˈایپرˈ استان فلاندری غربیˈ اغاز می شود، که مکانی نمادین در قاره اروپا و محل آغاز جنگ جهانی اول است. این شهر کوچک محل استفاده اولین نوع از تسلیحات شیمیایی بوده است. رهبران اتحادیه اروپا نشست خود را با شام کاری در این شهر آغاز می کنند.

نشست سران اروپا روز جمعه در بروکسل ادامه می یابد، قرار است در همین روز توافق نامه تجاری اتحادیه اروپا با مولداوی، گرجستان و شاید اوکراین امضا شود.

در همین حال وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو نیز روزهای سه شنبه و چهارشنبه در بروکسل دیدار می کنند. هدف از برگزاری این نشست آماده سازی زمینه برای نشست سران ناتو در ویلز اوایل سپتامبر (شهریور/مهر) است و بررسی تحولات اوکراین همچنین پایان دادن به ماموریت این سازمان در افغانستان مهم ترین محور نشست روزهای سه شنبه و چهارشنبه خواهد بود.

ˈینس استولتنبرگˈ دبیر کل جدید ناتو نیز در این نشست حاضر خواهد بود. استولتنبرگ که از ماه مارس 2014 (اسفند 1392/ فروردین 1393) به مقام دبیر کلی ناتو برگزیده شده است، از اول اکتبر سال 2014 (مهر/آبان 1393) رسما کار خود را به عنوان جانشین ˈ آندراس فوگ راسموسنˈ دبیر کل فعلی این سازمان آغاز می کند.

اروپام**9157 ** 1064
کد N353398

وبگردی