آفتاب

رئیس‌جمهوری لیتوانی: پوتین شبیه هیتلر و استالین است

رئیس‌جمهوری لیتوانی: پوتین شبیه هیتلر و استالین است

رئیس‌جمهوری لیتوانی تاکتیک‌های ولادیمیر پوتین را مشابه روش‌های بکار رفته از سوی هیتلر و استالین دانست و گفت: مسکو تلاش می‌کند تا کشورهای بالتیک را برای خروج از ناتو متقاعد کند و در ازای آن نفت و گاز ارزان بدهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دالیا گریباسکایته، رئیس‌جمهوری لیتوانی در مصاحبه با مجله آلمانی فوکوس گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه از ملیت به عنوان بهانه‌ای برای تصاحب اراضی از طریق نظامی استفاده می‌کند. این دقیقا همان کاری است که هیتلر، رهبر نازی‌های آلمان و استالین انجام دادند. چنین مقایسه‌هایی کاملا درست است.

گریباسکایته تاکید کرد که روسیه می‌خواهد که در سرزمین‌هایی که زمانی جزو شوروی بودند، نفوذ کند و از سوی دیگر کشورهای منطقه بالتیک را از لحاظ اقتصادی به خود وابسته کند و این اقدامات را به بهانه سیاست‌های انرژی انجام می‌دهد.

وی گفت: روسیه می‌خواهد که کشورهای حوزه بالتیک - لتونی، لیتوانی و استونی- به اعضای غیرقابل اعتماد ناتو و اتحادیه اروپا تبدیل شوند.

خانم دالیا گریباسکایته عنوان داشت: طبق اطلاعات ما، روسیه پیشنهادهایی به کشورهای بالتیک داده است در صورتی که این کشورها از ناتو خارج شوند، نفت و گاز ارزان به آنها می‌دهد.

انتهای پیام

کد N353361

وبگردی