آفتاب

عراق، سوریه و اوکراین محور مذاکرات امروز وزرای خارجه اتحادیه اروپا

عراق، سوریه و اوکراین محور مذاکرات امروز وزرای خارجه اتحادیه اروپا

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) در حضور نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق و رئیس هیات کمک‌رسانی سازمان ملل در عراق درباره تحولات اخیر در اوکران، سوریه و عراق مذاکره می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رسمی کویت، اعضای شورای امور خارجه اتحادیه اروپا به دنبال استعفای اخضر ابراهیمی، نماینده سابق و ویژه اتحادیه عرب و سازمان ملل در سوریه در نشست امروز درباره وضعیت جنگ داخلی سوریه پس از انتخابات ریاست جمهوری و همچنین جنبه‌های بشردوستانه و اوضاع تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به این بحران مذاکره می‌کنند.

این شورا همچنین با توجه به انتخابات پارلمانی 25 ژوئن سال جاری میلادی در لیبی، درباره وضعیت سیاسی و امنیتی در این کشور تبادل نظر خواهد کرد.

منابع اتحادیه اروپا اشاره کردند، این اتحادیه بر اهمیت مذاکرات سیاسی جامع در لیبی تاکید و نسبت به تکرار اقدامات خشونت‌آمیز ابراز نگرانی شدید کرده و خواستار اجتناب از استفاه از زور و رسیدگی به اختلافات سیاسی شده است.

پاولو کلیمکین، وزیر امور خارجه اوکراین نیز به این نشست دعوت شده تا با وزرای اتحادیه اروپا درباره تحولات کشورش مذاکره کند. سپس شورای امور خارجه اتحادیه اروپا در نشستی داخلی درباره این تحولات تبادل نظر خواهد کرد.

این شورا قرار است تا پایان سال 2016 میلادی استراتژی را برای افغانستان اتخاذ کند. نشست در سطح وزرای اتحادیه اروپا و ترکیه نیز امروز صبح برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N353256

وبگردی