آفتاب

پیکر فرمانده اسبق نهاجا تشییع شد

پیکر فرمانده اسبق نهاجا تشییع شد

پیکر مرحوم امیر سرتیپ محمدحسن معین‌پور - فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش - که روز شنبه دار فانی را وداع گفته بود، صبح امروز (دوشنبه) از ستاد فرماندهی نهاجا تشییع شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، امیر سرتیپ حسن شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش، حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و جمعی از مقامات و مسئولان نهاجا حضور داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری بر پیکر مرحوم معین‌فر نماز میت خواند.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ معین‌پور از یادگاران هشت سال دفاع مقدس بود که پس از سال‌ها تحمل مشقات ناشی از بیماری سرطان به لقاءالله پیوست.

مرحوم معین‌پور سال‌های 1360 تا 1362 فرماندهی نیروی هوایی ارتش را عهده‌دار بود.

وی در تاریخ اول مهرماه 1331 وارد دانشکده افسری شد و پس از فارغ‌التحصیلی در رسته خلبانی در نیروی هوایی مشغول به خدمت گردید. وی ضمن طی دوره‌های مختلف تخصصی و نظامی، دوره خلبانی هواپیمای جت را در آمریکا و دوره کنترل شکاری را در کشور انگلستان طی کرد.

مرحوم معین‌پور پس از پیروزی انقلاب اسلامی از جمله افسران انقلابی بود که به خدمت در نیروی هوایی ادامه داد و در شهریورماه 1360 بنا به پیشنهاد شهید سرلشکر ولی‌الله فلاحی به فرماندهی نیروی هوایی ارتش منصوب شد.

در دوران فرماندهی مرحوم معین‌پور، نیروی هوایی ارتش در عملیات‌های بزرگی نظیر فتح‌المبین و بیت‌المقدس نقش سرنوشت‌سازی به عهده داشت که به بازپس‌گیری شهر خرمشهر از نیروهای بعثی عراق منجر شد.

چندی قبل نیز امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش با حضور در بیمارستان فوق تخصصی بعثت نیروی هوایی ارتش از امیر سرتیپ معین‌پور عیادت کرده بود.

انتهای پیام

کد N353111

وبگردی