آفتاب
اخبار عراق/

تسلط داعش بر الرطبه در غرب عراق/دیدار زیباری با دانایی فر

تسلط داعش بر الرطبه در غرب عراق/دیدار زیباری با دانایی فر

تسلط داعش برمنطقه الرطبه، هشدار مسئول امنیتی درباره تعلل در عملیات علیه تروریستها در صلاح الدین و دیدار هوشیار زیباری با سفیر کشورمان در بغداد از مهمترین اخبار این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه السومریه، یک منبع امنیتی در الانبار اعلام کرد: تروریستهای داعش بر منطقه الرطبه در غرب الرمادی پس از عقب نشینی نیروهای امنیتی از این مناطق مسلط شده اند.

این منبع بیان کرد: تروریستهای داعش در الرطبه و نزدیک ساختمان شورای شهر، فرمانداری، اداره پلیس و تعدادی از مراکز امنیتی و دیگر دوایر دولتی پس از عقب نشینی نیروهای ارتش و پلیس مستقر شده اند.عقب نشینی نیروهای امنیتی بدون درگیری بوده است.

این در حالی است که حاکم الزاملی عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق گفت: نیروهای امنیتی نباید در نبرد صلاح الدین تعلل ورزند زیرا این خطر بزرگی است.ادامه تعویق به نفع موسسات امنیتی نیست.آزادی صلاح الدین چند ساعت بیشتر زمان نیاز ندارد.

وی بر ضرورت بازنگری در بدنه نهادهای نظامی و استفاده از افسران و سربازان لایق و ادوات تاکید کرد.

از سوی دیگر هوشیار زیباری وزیر خارجه عراق در دیدار با سفیر آمریکا در عراق بر ضرورت اجرایی کردن توافقنامه استراتژیک و تقویت و تعمیق همکاری امنیتی با آمریکا برای حمایت از عراق تاکید کرد.

وی همچنین در دیدار جداگانه با حسن دانایی فر سفیر ایران در عراق روابط دو جانبه و آخرین روند اوضاع در این کشور را مورد رایزنی قرار داد.تسهیلات لازم در گذرگاههای مرزی برای ورود کالا به عراق از دیگر محورهای این دیدار بود.

کد N352754

وبگردی