آفتاب

طرح ساماندهی و تمرکز زدایی از تهران و چگونگی انتقال پایتخت سیاسی و اداری در کمیسیون شوراها تصویب شد

طرح ساماندهی و تمرکز زدایی از تهران و چگونگی انتقال پایتخت سیاسی و اداری در کمیسیون شوراها تصویب شد

تهران-ایرنا- نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ساماندهی و تمرکز زدایی از تهران و چگونگی انتقال پایتخت سیاسی و اداری در کمیسیون شوراها تصویب شد.

محمد جواد کولیوند روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه نمایندگان با طرح سه ماده ای ساماندهی، تمرکز زدایی و چگونگی انتقال پایتخت سیاسی و اداری تهران موافقت کردند.

وی ادامه داد: در این جلسه معاون پارلمانی رییس جمهوری و معاونین وزارت راه و شهرسازی حضور داشتند.

این نماینده مجلس افزود: در این جلسه مقرر شد که شورایی به ریاست رییس جمهوری و با عضویت معاون نظارت راهبردی رییس جمهور، وزیر راه و شهر سازی، وزرای کشور، اطلاعات، نیرو و معاونین رییس جمهور در سازمان های میراث فرهنگی و حفاظت محیط زیست و رییس کمیته پدافند غیر عامل ، دو نفر از کمیسیون شوراها، یک نفر از کمیسیون امنیت ملی و یک نفر از کمیسیون عمران تشکیل شده و در مدت دو سال در مورد ساماندهی تهران تصمیم گیری کنند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین نمایندگان در این جلسه به ادامه بررسی طرح اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و افزایش تعداد نمایندگان پرداختد و نمایندگانی از استان های سیستان و بلوچستان، گلستان، خراسان شمالی و رضوی و قزوین در این راستا نظرات خود را مطرح کردند.

سیام**9121 **1449
کد N352605

وبگردی