آفتاب

عضو فرهنگستان علوم: باید اثر علم را در جامعه ببینیم

عضو فرهنگستان علوم: باید اثر علم را در جامعه ببینیم

عضو فرهنگستان علوم گفت: در حال حاضر علم وسیله‌ای شده تا همه به دنبال مدرک باشند و بتوانند از عنوان دکتر و مهندس استفاده کنند و همین موجب شده اساتید نیز شان خود را نداشته باشند.

مهدی گلشنی در گفت‌وگو با خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، در پاسخ به این سووال که جایگاه استاد در ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید، اظهار کرد: متاسفانه اساتید در ایران جایگاه مطلوبی ندارند و جامعه نیز برای اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها هیچ ارزشی قایل نیست.

وی ادامه داد: جامعه ارزشی را که برای یک ورزشکار قایل است برای یک استاد قایل نیست و حتی جوایزی که برای ورزشکاران در نظر گرفته می‌شود به مراتب بسیار بالاتر از جوایز یک اساتید برجسته است.

این استاد دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه باید آثار علم در جامعه محسوس باشد، خاطرنشان کرد: متاسفانه هنوز شکاف بین صنعت و دانشگاه پر نشده است؛ یک بار گزارشی مطرح شد مبنی بر اینکه تعداد مقالات 40 درصد افزایش داشته است که این عدد، عدد کمی نیست، اما چرا آثارش را در جامعه نمی‌بینیم؟ باید آثاری از علم در جامعه باشد تا بتوانیم اثر علم را بر جامعه ببینیم.

گلشنی ادامه داد: متاسفانه در حوزه علم تنها آمار می‌دهیم، اما اثرش محسوس نبوده است در صورتی که باید اثر آمارها را هم در جامعه ببینیم.

انتهای پیام

کد N352550

وبگردی