آفتاب

عراق، سوریه و اوکراین محور نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا

عراق، سوریه و اوکراین محور نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا

تهران-ایرنا- وزیران خارجه اتحادیه اروپا در نشست فردا (دوشنبه) خود قرار است در مورد جدیدترین تحولات عراق، سوریه و اوکراین گفت و گو کنند.

به گزارش خبرگزاری رسمی کویت، در این نشست قرار است وزیران خارجه اتحادیه اروپا در مورد تحولات این سه کشور مذاکراتی داشته باشند.

در این نشست ˈنیکلای ملاندوفˈ نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق و رییس هیات سازمان ملل در عراق حضور یابد.

براساس اعلام منابع آگاه در اتحادیه اروپا، اعضای شورای امور خارجه اتحادیه اروپا در مورد اوضاع سوریه پس از انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور و همچنین اوضاع انسانی و همچنین اقدامات دیپلماتیک برای پایان دادن به بحران در این کشور به دنبال کناره گیری اخضر ابراهیمی از سمت نماینده ویژه سازمان ملل - اتحادیه عرب در سوریه رایزنی خواهند کرد.

وزیران خارجه اتحادیه اروپا همچنین در مورد اوضاع سیاسی و امنیتی در لیبی نیز گفت و گو خواهند کرد.

اتحادیه اروپا بر اهمیت یک مذاکره فراگیر در لیبی تاکید و از ادامه اقدامات خشونت آمیز در این کشور ابراز نگرانی خواهند کرد. انتظار می رود وزرای خارجه اتحادیه اروپا در این نشست خواستار پایان اقدامات خشونت آمیز و حل و فصل اختلافات سیاسی در لیبی شوند.

براساس گزارش ها، ˈپاولو کلیمکینˈ وزیر خارجه جدید اوکراین نیز برای رایزنی با وزیران خارجه اتحادیه اروپا به این نشست دعوت شده است. مقام های ارشد اتحادیه اروپا همچنین مهمترین تحولات بحران اوکراین را نیز بررسی خواهند کرد.

شورای اروپا قصد دارد ،استراتژی اتحادیه اروپا را نیز برای افغانستان تا پایان سال 2016 تصویب کند.

رسانام**9234** 1447**1010
کد N352455

وبگردی